Activematic — prevodovky pre autá Mazda

Activematic — prevodovky pre autá Mazda

Activematic je séria automatických prevodoviek s možnosťou manuálneho režimu, ktoré sa inštalujú na modeloch značky Mazda. Vďaka kombinácii automatického a manuálneho režimu, a rôznym nastaveniam softvéru majú tieto prevodovky vyvážené prevádzkové vlastnosti, zaručujú výbornú akceleračnú dynamiku, rýchle radenie rýchlostí, pohodlie počas jazdy, a úsporu paliva.

Ako to funguje

Activematic je vytvorený na základe klasickej hydraulickej automatickej prevodovky. Špeciálny firmvér umožňuje funkciu AAS (Active Adaptive Shift), ktorá zaručuje adaptívne radenie podľa podmienok na ceste. Pre prepnutie do manuálneho režimu vodič posunie radiacu páku do špeciálneho otvoru (polohy) s označením “M”. Pohnutím páky do polôh “+” alebo “-” sa radia rýchlosti nahor a nadol. Použiť sa môže aj páčkové radenie.

Väčšina verzií tiež ponúka funkciu DAM (DIrect Activematic), ktorá umožňuje vodičovi radiť rýchlosti nahor a nadol po krátku dobu, bez prepnutia do manuálneho režimu, čo je pohodlné pri manévrovaní, jazde dolu kopcom alebo v niektorých iných situáciách.

Obľúbené prevodovky Activematic

Kód prevodovky Výrobca Počet rýchlostí Max objem motora, L Max krútiaci moment, Nm Pohon Začiatok výroby Aplikovanie na modeloch
FN4A-EL Ford 4 2.3 200 Predný pohon 1999 Mazda 5;
Mazda 3;
Mazda 2;
Mazda 6
FS5A‑EL Ford 5 2.5 250 Predný pohon 2005 Mazda CX-7;
Mazda 3;
Mazda 6;
Mazda 5
SJ6A-EL Aisin 6 5.0 480 Zadný pohon, Pohon všetkých kolies 2006 Mazda MX-5;
Mazda RX-8
AW6A-EL Aisin 6 4.0 450 Predný pohon, Pohon všetkých kolies 2004 Mazda CX-7;
Mazda CX-9
GF4A-EL Mazda 4 3.0 260 Predný pohon 1999 Mazda Familia;
Mazda Capella

Bežné zlyhania prevodoviek Activematic

ZlyhaniaPrevodovky
Silentbloky prevodovky sa časom opotrebujú, čo spôsobí jej vibráciu pri jej prevádzke.GF4A-EL
Solenoidové ventily sa predčasne opotrebujú, čo často vedie k trhaniu a vibráciám počas používania.GF4A-EL; FS5A‑EL
Prevodovka sa môže prehriať, ak sa chladič včas nevyčistí, čo vedie k zlyhaniu elektroniky.GF4A-EL
Opotrebovanie zadného krytu spôsobuje nízky tlak oleja. Vedie to k prekĺzavaniu a spáleniu trecích dosiek.FN4A-EL
Tesnenie, gumové vytvarované piesty a brzdové pásy majú krátku životnosť.FN4A-EL; FS5A‑EL
Ložiská sa poškodia pomerne rýchlo a hriadeľ prevodovky stratí svoje vycentrovanie.FS5A‑EL
Spätný bubon (spiatočky) sa predčasne opotrebuje, kvôli čomu je zaradenie rýchlosti nemožné.FS5A‑EL
Solenoidy tela hydraulického ventilu sú citlivé na zašpinenie. Nedodržanie intervalov výmeny prevodovej kvapaliny a filtra môže byť pre ne škodlivé.AW6A-EL; SJ6A-EL
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty