Ako skontrolovať turbodúchadlo

Ako skontrolovať turbodúchadlo
 Kontrola turbodúchadla: 8 jednoduchých krokov 
  1. Počúvajte zvuk studeného motora.

    Ak budete počuť hučanie z turbíny počas jej chodu, pravdepodobne budú opotrebované ložiská. Kovové škrípanie spôsobené lopatkami rotora dotýkajúcimi sa krytu turbíny indikujú rovnaké zlyhanie.

  2. Skontrolujte prítomnosť olejových usadenín na kryte turbíny.

    Ak ich uvidíte v blízkosti kolesa turbíny, vaše turbodúchadlo pravdepodobne čoskoro zlyhá. Ak avšak stopy oleja uvidíte na spojení so zberným výfukovým potrubím alebo v rúrke na dodávanie vzduchu, niečo nebude v poriadku s motorom alebo s ventilačným systémom kľukovej skrine.

  3. Skontrolujte farbu dymu z výfuku.

    Ak je opotrebované turbodúchadlo, do sacieho potrubia sa bude dostávať olej spolu s obohateným vzduchom, a následne sa bude spaľovať v spaľovacích komorách, čoho dôsledkom bude čierny dym z výfuku.

  4. Preskenujte systém pomocou špeciálneho zariadenia.

    Pre vykonanie diagnostiky budete potrebovať adaptér, príslušný softvér, notebook alebo smartphone. Všetky merania sa vykonajú pri voľnobehu motora. Viac podrobných informácií o tejto diagnostike nájdete v návode na používanie diagnostického adaptéra.

  5. Odstráňte turbodúchadlo z vášho auta a skontrolujte, či v hriadeli nie je voľný pohyb.

    Podržte koniec hriadeľa a skúste ním pokývať zo strany na stranu. Voľný pohyb komponentu by nemal byť väčší ako 1 mm. Hriadeľ by sa nemal pohybovať pozdĺžne voči krytu.

  6. Skontrolujte lopatky rotora a steny turbodúchadla.

    Lopatky rotora musia mať ostré a hladké hrany bez zárezov, odrenín alebo vrubov. Steny turbodúchadla nesmú mať žiadne znaky kontaktu s lopatkami rotora.

  7. Uistite sa, že aktivačný prvok a senzory sú plne funkčné.

    Na kryte aktivačného prvku nesmú byť žiadne preliačiny, a na vrchnej časti tyče nesmú byť žiadne stopy korózie. Skontrolujte, či je membrána neporušená. Zdvihnite tyčku do jej vrchnej polohy, zavrite ústie prstom a potom ho uvoľnite. Tyčka by sa nemala pohybovať, pokiaľ bude ústie zatvorené. Keď ho uvoľníte, tyčka by sa mala vrátiť do svojej pôvodnej polohy. Skontrolujte elektrickú súčiastku aktivačného prvku pomocou multimetra.

  8. Ak máte turbodúchadlo s variabilnou geometriou, skontrolujte, či nie je zapadnutý kruh lopatiek.

    Lopatky by sa mali voľne pohybovať. Diagnostikujte jednotku použitím vzduchového kompresora a merača tlaku. Ak je krúžok lopatiek nepoškodený, aktivačný prvok sa bude voľne pohybovať pri tlaku asi 0.6–0.7 bar.

Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty