- Odporúčania od výrobcu auta.
Prečítajte si návod na používanie vášho vozidla.
Dôležité informácie o vašich pneumatikách môžu byť napísané na nálepke, ktorú nájdete:- na klapke palivovej nádrže;
- na stĺpiku dverí;
- na ráme dverí na strane vodiča;
- na veku odkladacej priehradky.
- Ročné obdobie a počasie.
Zohľadnite podmienky počasia v oblasti, v ktorej budete jazdiť.
Zimné pneumatiky majú označenie M + S (Blato + Sneh), M & S, MS, Winter, alebo je na nich symbol snehovej vločky.
Symbol slnka alebo žiadne symboly znamená, že pneumatika je letná.
Celoročné pneumatiky majú označenie AS (Any Season, All Seasons), R + W (Cesta + Zima), AW (All Weather, Any Weather). - Veľkosť pneumatiky.
Vyberte si pneumatiky s veľkosťou, ktorú odporúča výrobca auta.
Alebo si kúpte pneumatiky s rovnakými rozmermi a špecifikáciami, ako tie, ktoré máte inštalované na aute.
3.1 Šírka.
Majte na pamäti, že optimálna šírka pneumatík je vypočítaná pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity.
Výhody širokých pneumatík:- lepšia ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti;
- lepšie držanie auta na vozovke;
- lepšie zrýchlenie;
- skrátenie brzdnej dráhy letných pneumatík na suchej ceste;
- skrátenie brzdnej dráhy zimných pneumatík na mokrej ceste.
Nevýhody širokých pneumatík:- zväčšená hmotnosť kolesa;
- vyššie riziko šmyku na vode;
- predĺženie brzdnej dráhy letných pneumatík na mokrých cestách;
- vyššia spotreba paliva;
- vyššia záťaž na systém zavesenia kolies;
- vyššia cena.
3.2 Profil (výška bočných stien).
Majte na pamäti, že optimálna výška profilu pneumatík je vypočítaná pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity.
Výhody nízkoprofilových pneumatík:- lepšia ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti;
- lepšie držanie auta na vozovke;
- lepšia akcelerácia;
- skrátenie brzdnej dráhy.
Nevýhody nízkoprofilových pneumatík:- znížená miera pohodlia pre vodiča a cestujúcich;
- zvýšená záťaž na systém zavesenia kolies;
- vyššia spotreba paliva.
3.3 Priemer ráfika.
Majte na pamäti, že optimálny priemer ráfika je vypočítaný pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity. - Rýchlostná hodnota (index).
Maximálna povolená rýchlosť je označená písmenami A až Y, kde A je minimálna hodnota (40 km/h) a Y je maximálna hodnota (300 km/h). - Index nosnosti (index).
Maximálna prípustná záťaž na jedno koleso je indikovaná číslom od 60 do 129. Každý z týchto indikátorov prislúcha k určitej hodnote v kilogramoch. - Vzor behúňa.
Zohľadnite podmienky prevádzky vášho auta.
Pneumatiky so symetrickým a nesmerovým vzorom behúňa sú vhodné na pokojnú jazdu. Sú lacné, majú vyvážené vlastnosti, a môžu sa inštalovať na kolesá buď na danej strane alebo náprave.
Pneumatiky so smerovým vzorom behúňa sú vhodné pre daždivé regióny. Sú odolné voči šmyku na vode.
Pneumatiky s asymetrickým vzorom behúňa sú vhodné na športovú jazdu. Sú najvšestrannejšie a zaručujú stabilitu auta pri jazde na suchom i mokrom povrchu. - S dušou / bez duše.
Použite pneumatiky, ktoré majú rovnaké špecifikácie, ako tie, ktoré máte inštalované na vozidle.
Pneumatiky s dušou majú označenie TUBE TYPE (TT), pneumatiky bez duše majú označenie TUBELESS (TL). - Teplotná hodnota (odolnosť voči teplu, ktoré sa tvorí vo vysokej rýchlosti).
Obvykle je to označené slovom “Temperature A, B alebo C” kde A znamená najlepší typ. - Hodnota úspory paliva.
Označuje sa to písmenami od A po G, kde A označuje najúčinnejšiu hodnotu. - Úroveň hluku.
Označuje ju piktogram zvukových vĺn. Jedna vlna znamená, že hluk vydávaný pneumatikou je aspoň o 3 dB nižší, než schválený limit; dve vlny znamenajú, že pneumatika dosahuje limit; tri vlny označujú prekročenie limitu. - Úroveň priľnavosti na mokrú vozovku.
Označuje sa to písmenami od A po F, kde A znamená najkratšiu brzdnú dráhu a F najdlhšiu. - Dátum výroby.
Obvykle sú na pneumatike 4 čísla: prvé dve označujú týždeň a druhé dve rok výroby. - Maximálny tlak nahustenia.
Tento indikátor reguluje výrobca auta.
Skladá sa z čísla a meracej jednotky.
Možné dôsledky slabého nahustenia:- prehrievanie pneumatiky;
- zrýchlené opotrebenie dezénu;
- deštrukcia kostry pneumatiky;
- zvýšenie spotreby paliva;
- zhoršená ovládateľnosť auta;
- riziko poškodenia ráfu kolesa.
Možné dôsledky prehustenia pneumatiky:- opotrebenie strednej časti behúňa;
- deštrukcia kostry pneumatiky;
- rýchlejšie opotrebenie systému zavesenia kolies;
- predĺženie brzdnej dráhy;
- riziko vybuchnutia pneumatiky;
- zhoršená schopnosť držania auta na vozovke.
- Tuhosť pneumatiky.
Tuhšie pneumatiky sú odolnejšie voči opotrebeniu. Mäkšie majú lepšiu priľnavosť. - Výrobca.
Vyberajte si produkty od známych značiek: vydržia omnoho dlhšie.
Okrem vlastných tovární a testovacích zariadení majú hlavní výrobcovia vlastné výskumné strediská, ktoré im umožňujú vyvíjať a implementovať inovatívne technológie. - Zákony vo vašej krajine.
Skontrolujte si, či sa vo vašej krajine môžu používať:- zimné a letné pneumatiky na snehu, ľade, čľapkanici a pri mínusových teplotách;
- pneumatiky s hrotmi;
- snehové reťaze;
- pneumatiky s hĺbkou dezénu väčšou než 4 mm.
Chcete si vybrať a kúpiť pneumatiky? Kliknite na odkaz: Pneumatiky na AUTODOC
Komentovať