Aký druh pneumatík by som si mal/a zvoliť pre moje auto?

Aký druh pneumatík by som si mal/a zvoliť pre moje auto?

  1. Odporúčania od výrobcu auta.
    Prečítajte si návod na používanie vášho vozidla.
    Dôležité informácie o vašich pneumatikách môžu byť napísané na nálepke, ktorú nájdete:
    • na klapke palivovej nádrže;
    • na stĺpiku dverí;
    • na ráme dverí na strane vodiča;
    • na veku odkladacej priehradky.

  2. Ročné obdobie a počasie.
    Zohľadnite podmienky počasia v oblasti, v ktorej budete jazdiť.
    Zimné pneumatiky majú označenie M + S (Blato + Sneh), M & S, MS, Winter, alebo je na nich symbol snehovej vločky.
    Symbol slnka alebo žiadne symboly znamená, že pneumatika je letná.
    Celoročné pneumatiky majú označenie AS (Any Season, All Seasons), R + W (Cesta + Zima), AW (All Weather, Any Weather).

  3. Veľkosť pneumatiky.
    Vyberte si pneumatiky s veľkosťou, ktorú odporúča výrobca auta.
    Alebo si kúpte pneumatiky s rovnakými rozmermi a špecifikáciami, ako tie, ktoré máte inštalované na aute.
    3.1 Šírka.
    Majte na pamäti, že optimálna šírka pneumatík je vypočítaná pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity.
    Výhody širokých pneumatík:
    • lepšia ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti;
    • lepšie držanie auta na vozovke;
    • lepšie zrýchlenie;
    • skrátenie brzdnej dráhy letných pneumatík na suchej ceste;
    • skrátenie brzdnej dráhy zimných pneumatík na mokrej ceste.

    Nevýhody širokých pneumatík:
    • zväčšená hmotnosť kolesa;
    • vyššie riziko šmyku na vode;
    • predĺženie brzdnej dráhy letných pneumatík na mokrých cestách;
    • vyššia spotreba paliva;
    • vyššia záťaž na systém zavesenia kolies;
    • vyššia cena.

    3.2 Profil (výška bočných stien).
    Majte na pamäti, že optimálna výška profilu pneumatík je vypočítaná pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity.
    Výhody nízkoprofilových pneumatík:
    • lepšia ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti;
    • lepšie držanie auta na vozovke;
    • lepšia akcelerácia;
    • skrátenie brzdnej dráhy.

    Nevýhody nízkoprofilových pneumatík:
    • znížená miera pohodlia pre vodiča a cestujúcich;
    • zvýšená záťaž na systém zavesenia kolies;
    • vyššia spotreba paliva.

    3.3 Priemer ráfika.
    Majte na pamäti, že optimálny priemer ráfika je vypočítaný pre každý model auta, podľa jeho hmotnosti a výkonu, a má aj určité limity.

  4. Rýchlostná hodnota (index).
    Maximálna povolená rýchlosť je označená písmenami A až Y, kde A je minimálna hodnota (40 km/h) a Y je maximálna hodnota (300 km/h).

  5. Index nosnosti (index).
    Maximálna prípustná záťaž na jedno koleso je indikovaná číslom od 60 do 129. Každý z týchto indikátorov prislúcha k určitej hodnote v kilogramoch.

  6. Vzor behúňa.
    Zohľadnite podmienky prevádzky vášho auta.
    Pneumatiky so symetrickým a nesmerovým vzorom behúňa sú vhodné na pokojnú jazdu. Sú lacné, majú vyvážené vlastnosti, a môžu sa inštalovať na kolesá buď na danej strane alebo náprave.
    Pneumatiky so smerovým vzorom behúňa sú vhodné pre daždivé regióny. Sú odolné voči šmyku na vode.
    Pneumatiky s asymetrickým vzorom behúňa sú vhodné na športovú jazdu. Sú najvšestrannejšie a zaručujú stabilitu auta pri jazde na suchom i mokrom povrchu.

  7. S dušou / bez duše.
    Použite pneumatiky, ktoré majú rovnaké špecifikácie, ako tie, ktoré máte inštalované na vozidle.
    Pneumatiky s dušou majú označenie TUBE TYPE (TT), pneumatiky bez duše majú označenie TUBELESS (TL).

  8. Teplotná hodnota (odolnosť voči teplu, ktoré sa tvorí vo vysokej rýchlosti).
    Obvykle je to označené slovom “Temperature A, B alebo C” kde A znamená najlepší typ.

  9. Hodnota úspory paliva.
    Označuje sa to písmenami od A po G, kde A označuje najúčinnejšiu hodnotu.

  10. Úroveň hluku.
    Označuje ju piktogram zvukových vĺn. Jedna vlna znamená, že hluk vydávaný pneumatikou je aspoň o 3 dB nižší, než schválený limit; dve vlny znamenajú, že pneumatika dosahuje limit; tri vlny označujú prekročenie limitu.

  11. Úroveň priľnavosti na mokrú vozovku.
    Označuje sa to písmenami od A po F, kde A znamená najkratšiu brzdnú dráhu a F najdlhšiu.

  12. Dátum výroby.
    Obvykle sú na pneumatike 4 čísla: prvé dve označujú týždeň a druhé dve rok výroby.

  13. Maximálny tlak nahustenia.
    Tento indikátor reguluje výrobca auta.
    Skladá sa z čísla a meracej jednotky.
    Možné dôsledky slabého nahustenia:
    • prehrievanie pneumatiky;
    • zrýchlené opotrebenie dezénu;
    • deštrukcia kostry pneumatiky;
    • zvýšenie spotreby paliva;
    • zhoršená ovládateľnosť auta;
    • riziko poškodenia ráfu kolesa.

    Možné dôsledky prehustenia pneumatiky:
    • opotrebenie strednej časti behúňa;
    • deštrukcia kostry pneumatiky;
    • rýchlejšie opotrebenie systému zavesenia kolies;
    • predĺženie brzdnej dráhy;
    • riziko vybuchnutia pneumatiky;
    • zhoršená schopnosť držania auta na vozovke.

  14. Tuhosť pneumatiky.
    Tuhšie pneumatiky sú odolnejšie voči opotrebeniu. Mäkšie majú lepšiu priľnavosť.

  15. Výrobca.
    Vyberajte si produkty od známych značiek: vydržia omnoho dlhšie.
    Okrem vlastných tovární a testovacích zariadení majú hlavní výrobcovia vlastné výskumné strediská, ktoré im umožňujú vyvíjať a implementovať inovatívne technológie.

  16. Zákony vo vašej krajine.
    Skontrolujte si, či sa vo vašej krajine môžu používať:
    • zimné a letné pneumatiky na snehu, ľade, čľapkanici a pri mínusových teplotách;
    • pneumatiky s hrotmi;
    • snehové reťaze;
    • pneumatiky s hĺbkou dezénu väčšou než 4 mm.

Chcete si vybrať a kúpiť pneumatiky? Kliknite na odkaz: Pneumatiky na AUTODOC
[Total: 0   Average: 0/5]