Allshift je automatizovaná prevodovka inštalovaná na niektorých autách Mitsubishi. Môže pracovať v automatickom, i manuálnom režime. Debutovala pri šiestej generácii modelu Mitsubishi Colt v roku 2004.
Ako funguje systém Allshift
Prevodovka Allshift je založená na manuálnej prevodovke, ku ktorej sú pridané elektro-mechanické aktivačné prvky. Zaručujú automatickú prevádzku zostavy spojky a mechanizmu radenia rýchlostí. Aktivačné prvky sú riadené elektronickou riadiacou jednotkou prostredníctvom špecializovaného firmvéru. Ak chcete podradiť, vodič posunie radiacu páku do polohy “-” alebo zaradiť vyššiu rýchlosť – do polohy “+”. Pre prepnutie do automatického režimu musí vodič posunúť páku do polohy “A”.
Technické vlastnosti prevodoviek Allshift
Kód prevodovky | Výrobca | Počet rýchlosti | Pohon | Max objem motora, L | Aplikovanie na modeloch |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Predný pohon, Pohon všetkých kolies | 1.3; 1.5 | Mitsubishi Colt |
Bežné zlyhania prevodoviek Allshift
- Kvôli chybám softvéru je radenie spojené s trhaním a vibráciou. Niekedy nie je možné zaradiť spiatočku.
- Aktivačný prvok spojky sa poškodí predčasne.
- Bubny selektora rýchlostí sa rýchlo opotrebuje.
- Kefy mechatronickej jednotky sa opotrebujú vplyvom vniknutia oleja do zostavy bubna, napríklad po nehode.
Komentovať