ASR je elektro-hydraulický systém aktívnej bezpečnosti, ktorý bráni šmyku kolies. Je inštalovaný na autách Audi, Peugeot, Fiat, Renault, Seat, Volkswagen, a iných. Zlepšuje priľnavosť na ceste a znižuje záťaž kladenú na prevodovku pri jazde v teréne. Tento systém zaručuje spoľahlivý rozbeh na mokrom alebo ľadovom povrchu, a vylepšuje ovládateľnosť vozidla pri jazde do kopca.
Ako funguje systém ASR
Systém neustále monitoruje rýchlosť rotácie kolies, a merania porovnáva. Tieto údaje prichádzajú z ABS senzorov. Ak tieto údaje indikujú, že koleso sa šmýka, na toto koleso sa aplikuje brzdná sila. Vykoná sa to pomocou spätného čerpadla brzdovej kvapaliny a prídavných solenoidových ventilov. Tieto ventily a čerpadlo spolupracujú pri vytvorení a nastavení tlaku v brzdových okruhoch. Okrem toho sa môže znížiť krútiaci moment motora, až kým sa neobnoví trakcia.
ASR môžete vypnúť použitím tlačidla na stredovej konzole. Niekedy to môže pomôcť pri prekonávaní sekcií vozovky s čerstvým snehom. V tomto prípade nebude systém ASR obmedzovať rýchlosť motora po zatlačení plynového pedála.
Obľúbené autá vybavené systémom ASR
- Audi A6 C5, A2 8ZO, A4 В6;
- Peugeot 3008 I, 207;
- Fiat Doblo I, II, Stilo;
- Renault Megane III, Scenic II;
- Seat Leon FR Mk3;
- Volkswagen Golf V, Volkswagen Transporter T5.
Príčiny zlyhania systému ASR
- Zlyhanie zapaľovacej cievky.
- Poškodenie vysokonapäťových vodičov.
- Zlyhania tela škrtiacej klapky.
- Zašpinené ABS senzory alebo poškodenie ich vodičov.
- Nízka hladina brzdovej kvapaliny.
- Slabý kontakt v relé.
Komentovať