Comfortronic je automatická prevodovka s funkciou manuálneho radenia, inštalovaná na autách Lancia.
Princíp funkčnosti systému Comfortronic
Prevodovka Comfortronic je založená na klasickej automatickej prevodovke s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, súboru planétových prevodoviek, a elektronického ovládania. Manuálny režim využíva špeciálny firmvér. Ak ho chcete aktivovať, vodič musí pohnúť radiacou pákou do príslušnej polohy. Pohnutím páky do polôh “+” alebo “-” sa zaradí vyššia alebo nižšia rýchlosť.
Obľúbené prevodovky Comfortronic
Kód prevodovky | Výrobca | Počet rýchlostí | Max krútiaci moment motora, N·m | Max objem motora, L | Pohon | Začiatok výroby | Aplikovanie na modeloch |
4HP20 | ZF | 4 | 330 | 3.5 | Predný pohon | 1995 | Lancia Kappa; Lancia Lybra; Lancia Phedra |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 330 | 3.5 | Predný pohon | 2000 | Lancia Thesis |
Bežné zlyhania prevodoviek Comfortronic
Zlyhania | Prevodovky |
Prevodovka začne vibrovať a stratí tesnosť vplyvom opotrebenia zostavy trecích dosiek spojky konvertora krútiaceho momentu. | ZF 4HP20 |
Objímka olejového čerpadla, pohonné ozubené koliesko, a ložiská strmeňa sa poškodia. | ZF 4HP20 |
Solenoidy sa často poškodia. Ich poškodenie je obvykle spôsobené zašpinením. | ZF 4HP20; AW55-50SN |
Snímač radenia rýchlostí má krátku životnosť. | ZF 4HP20 |
Objímky súboru planétových prevodoviek sú náchylné na predčasné poškodenie. | AW55-50SN |
Komentovať