Obsah
skryť
MT je manuálna prevodovka. Umožňuje spojenie medzi motorom a hnanými kolesami prenosom a transformáciou mechanickej sily.
Funkcie- prenáša krútiaci moment z pohonnej jednotky k hnaným kolesám;
- mení parametre krútiaceho momentu (smer a hodnotu).
Princíp funkčnosti
Hlavnými funkčnými prvkami manuálnej prevodovky sú ozubené kolieska, ktorých spojenie umožňuje prenos krútiaceho momentu. Ovládanie klasickej manuálnej prevodovky sa vykonáva ručne. Radiace páky inštalované v podlahe alebo na stĺpiku riadenia sa používajú na preraďovanie rýchlostí.
Druhy
Manuálne prevodové skrine sa líšia počtom rýchlostí (4-, 5-, 6-rýchlostná alebo viac). V moderných autách sa najčastejšie používa 5-rýchlostná manuálna prevodovka.
Podľa konštrukcie poznáme 2 hlavné druhy manuálnych prevodoviek:- s tromi hriadeľmi (väčšinou inštalovaná v autách so zadným pohonom);
- s dvomi hriadeľmi (väčšinou inštalovaná v autách s predným pohonom).
Výhody
Komentovať