DDiS motory: prevádzkové vlastnosti

DDiS motory: prevádzkové vlastnosti

DDiS sú preplňované dieselové motory s priamym vstrekovaním paliva Common Rail, inštalované na autách značky Suzuki. Vyrábajú sa od roku 2003. Tieto motory sú známe svojou spoľahlivosťou, vysokým výkonom a úsporou paliva. Dnes sú dostupné pre väčšinu modelov Suzuki.

Vlastnosti motorov DDiS

Tieto motory sú verziou obľúbených motorov vyrábaných spoločnosťou General Motors, Groupe PSA (dnes Stellantis), a Groupe Renault. Majú 4 valce a blok motora z liateho železa alebo hliníka. Hlava valcov je z hliníka. Spolupracuje so systémom paliva Common Rail od Delphi, Bosch, alebo Siemens. Na pohon mechanizmu časovania ventilov sa používa remeň.

Obľúbené motory DDiS

Kód Výrobca Objem, L Počet ventilov Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N·m Začiatok výroby Suzuki modely vybavené týmto druhom motora
Z13DTJ General Motors 1.3 16 75 170 2005 Swift
10FD53 Groupe PSA 1.4 16 90 200 2004 Liana RA
10JBAX Groupe PSA 1.6 16 90 215 2007 SX4 GY
K9K 704 Groupe Renault 1.5 8 65 160 2001 Jimny

Bežné zlyhania motorov DDiS

ZlyhaniaMotory
Časté úniky motorového oleja.10JBAX
Olejové sitko sa predčasne upchá, čo vedie k poškodeniu turbíny.10JBAX
Objavujú sa zlyhania časovania ventilov vplyvom natiahnutia rozvodovej reťaze.10FD53; 10JBAX
EGR ventil sa pomerne rýchlo upchá, čo môže viesť k jeho zablokovaniu.10JBAX; Z13DTJ
Podložky odolné voči ohňu pod vstrekovačmi paliva sa často vypaľujú.10JBAX
Tlmiaca kladka kľukového hriadeľa sa predčasne poškodí.10FD53
Prvky palivového systému sa často poškodzujú.10FD53
Ložiská ojníc sa otáčajú.K9K 704
Vstrekovače paliva sú náchylné na zašpinenie.K9K 704
Rozvodová reťaz preskočí zub vplyvom straty tlaku v systéme mazania.Z13DTJ