DI-D motory: prevádzkové vlastnosti

DI-D motory: prevádzkové vlastnosti

DI-D motory sú názvom pre dieselové preplňované pohonné jednotky vybavené systémom priameho vstrekovania paliva. Inštalujú sa na autách značky Mitsubishi. Po prvýkrát sa predstavili na tretej generácii modelu Mitsubishi Pajero SUV v roku 1999. Dnes sa tieto motory používajú veľmi často.

Vlastnosti motorov DI-D

DI-D motory majú radové, štvorvalcové usporiadanie. Blok motora je z liateho železa alebo hliníka. Hlava valcov je vždy z hliníka. Podľa verzie sa v mechanizme časovania ventilov používa reťaz alebo remeň. Čerpadlo distribučného typu sa používalo na vstrekovanie paliva v motoroch vyrábaných na začiatku 21. storočia. Neskôr bolo nahradené účinnejším a úspornejším systémom Common Rail.

Obľúbené motory DI-D

Kód motora Objem motora, l Počet ventilov Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N⋅m Začiatok výroby Mitsubishi modely vybavené týmto druhom motora
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

Bežné zlyhania motorov DI-D

ZlyhaniaMotory
Tesnenie a tesniace prvky motora často strácajú svoju tesnosť.4D56.
Vstrekovače paliva sa často a rýchlo poškodia, najmä ak sa používa nekvalitné palivo.4D56; 4N15; 4N14.
Kladka kľukového hriadeľa má krátku životnosť.4D56. 
Remeň vyvažovacieho hriadeľa sa poškodí predčasne.4D56. 
Hlava valcov často praská aj pri relatívne nízkom počte najazdených km.4D56. 
Piesty sa poškodia vplyvom nadmerne vysokej teploty.4М41. 
Vysokotlakové palivové čerpadlo má pomerne krátku životnosť.4М41. 
Kladka kľukového hriadeľa je náchylná na predčasné opotrebenie.4М41.
Na EGR ventile sa pomerne rýchlo hromadia uhlíkové usadeniny.4М41; 4N15; 4N14.
Klapky sacieho potrubia sa zablokujú vplyvom tvorby uhlíkových usadenín.4N14; 4N15.
Ložiská kľukového hriadeľa sa môžu otočiť aj pri nízkom počte najazdených km kvôli opotrebeniu olejového čerpadla a zníženiu tlaku v systéme mazania.F9Q. 
Nízkotlakové palivové čerpadlo sa pomerne často kazí.F9Q. 
Upchatie ovládacieho ventilu tlaku paliva vedie k zlyhaniam motora.F9Q.
[Total: 0   Average: 0/5]