DI-D motory sú názvom pre dieselové preplňované pohonné jednotky vybavené systémom priameho vstrekovania paliva. Inštalujú sa na autách značky Mitsubishi. Po prvýkrát sa predstavili na tretej generácii modelu Mitsubishi Pajero SUV v roku 1999. Dnes sa tieto motory používajú veľmi často.
Vlastnosti motorov DI-D
DI-D motory majú radové, štvorvalcové usporiadanie. Blok motora je z liateho železa alebo hliníka. Hlava valcov je vždy z hliníka. Podľa verzie sa v mechanizme časovania ventilov používa reťaz alebo remeň. Čerpadlo distribučného typu sa používalo na vstrekovanie paliva v motoroch vyrábaných na začiatku 21. storočia. Neskôr bolo nahradené účinnejším a úspornejším systémom Common Rail.
Obľúbené motory DI-D
Kód motora | Objem motora, l | Počet ventilov | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N⋅m | Začiatok výroby | Mitsubishi modely vybavené týmto druhom motora |
4D56 | 2.5 | 8 | 114 | 247 | 2004 | L200 IV; Pajero Sport II |
16 | 136 | 320 | ||||
16 | 178 | 350–400 | ||||
4М41 | 3.2 | 16 | 165 | 351 | 1999 | Pajero II, III, IV; L200 IV |
16 | 175–200 | 382–441 | ||||
4N13 | 1.8 | 16 | 150 | 300 | 2010 | Lancer VIII; ASX |
4N14 | 2.2 | 16 | 150–177 | 360–380 | 2010 | ASX; Outlander II and III; Delica D5 |
4N15 | 2.4 | 16 | 154–181 | 380–430 | 2015 | Pajero Sport II; L200 V |
F9Q | 1.9 | 8 | 80–120 | 180–270 | 2000 | Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A |
8 | 110–130 | 260–300 | 2005 | |||
8 | 130 | 300 | 2008 |
Bežné zlyhania motorov DI-D
Zlyhania | Motory |
Tesnenie a tesniace prvky motora často strácajú svoju tesnosť. | 4D56. |
Vstrekovače paliva sa často a rýchlo poškodia, najmä ak sa používa nekvalitné palivo. | 4D56; 4N15; 4N14. |
Kladka kľukového hriadeľa má krátku životnosť. | 4D56. |
Remeň vyvažovacieho hriadeľa sa poškodí predčasne. | 4D56. |
Hlava valcov často praská aj pri relatívne nízkom počte najazdených km. | 4D56. |
Piesty sa poškodia vplyvom nadmerne vysokej teploty. | 4М41. |
Vysokotlakové palivové čerpadlo má pomerne krátku životnosť. | 4М41. |
Kladka kľukového hriadeľa je náchylná na predčasné opotrebenie. | 4М41. |
Na EGR ventile sa pomerne rýchlo hromadia uhlíkové usadeniny. | 4М41; 4N15; 4N14. |
Klapky sacieho potrubia sa zablokujú vplyvom tvorby uhlíkových usadenín. | 4N14; 4N15. |
Ložiská kľukového hriadeľa sa môžu otočiť aj pri nízkom počte najazdených km kvôli opotrebeniu olejového čerpadla a zníženiu tlaku v systéme mazania. | F9Q. |
Nízkotlakové palivové čerpadlo sa pomerne často kazí. | F9Q. |
Upchatie ovládacieho ventilu tlaku paliva vedie k zlyhaniam motora. | F9Q. |
Komentovať