Multimode manual transmission: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

Multimode manual transmission: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

Multimode manual transmission (MMT) je automatizovaná prevodovka používaná na niektorých autách značky Toyota. Môže pracovať v automatickom alebo manuálnom režime. Debutovala v roku 2006. Pomáha šetriť palivo, vylepšuje výkon vozidla, a zaručuje pohodlnú jazdu bez potreby neustáleho radenia rýchlostí.

Ako tento systém funguje

Multimode manual transmission (MMT) je vytvorený na základe manuálnej prevodovky. Obsahuje jednu spojku, ktorá sa zapája a odpája pomocou elektromotora. Vďaka tomu nie je potrebné neustále šliapať na spojkový pedál. Ďalšie dva elektromotory sú zodpovedné za prevádzku mechanizmu radenia rýchlostí.

Táto prevodovka je schopná pracovať v 3 režimoch: automatický (E), športový (Es), a manuálny (M). Prvý je určený pre pokojnú a pohodlnú jazdu. Druhý zaručuje rýchlejšie radenie a aj lepšiu dynamiku. Tretí režim umožňuje vodičovi rozhodnúť sa, ktorú rýchlosť kedy zaradí.

V manuálnom režime sa radenie rýchlostí vykonáva použitím radiacej páky. Vodič radí rýchlosti nahor a nadol zatlačením páky do polôh “M+” alebo “M-”. Niektoré verzie majú páčkové radenie pre rýchlejšie radenie rýchlostí.

Obľúbené prevodovky MMT

Kód prevodovky Výrobca Počet rýchlostí Max objem motora, L Max krútiaci moment, N·m Pohon Začiatok výroby Aplikovanie na modeloch
C53A Toyota 5 1.4 200 Predný pohon 2007 Yaris XP90
C50A Toyota 5 1.6 160 Predný pohon 2006 Corolla E150; Auris E150

Bežné zlyhania prevodoviek MMT

ZlyhaniaPrevodovky
Zlyhania spôsobené chybami vo firmvéri.C53A
Zostava spojky má krátku životnosť.С50А; C53A
Elektromechanické aktivačné prvky prevodovky sa poškodia predčasne.C53A; С50А
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty