Multimode manual transmission (MMT) je automatizovaná prevodovka používaná na niektorých autách značky Toyota. Môže pracovať v automatickom alebo manuálnom režime. Debutovala v roku 2006. Pomáha šetriť palivo, vylepšuje výkon vozidla, a zaručuje pohodlnú jazdu bez potreby neustáleho radenia rýchlostí.
Ako tento systém funguje
Multimode manual transmission (MMT) je vytvorený na základe manuálnej prevodovky. Obsahuje jednu spojku, ktorá sa zapája a odpája pomocou elektromotora. Vďaka tomu nie je potrebné neustále šliapať na spojkový pedál. Ďalšie dva elektromotory sú zodpovedné za prevádzku mechanizmu radenia rýchlostí.
Táto prevodovka je schopná pracovať v 3 režimoch: automatický (E), športový (Es), a manuálny (M). Prvý je určený pre pokojnú a pohodlnú jazdu. Druhý zaručuje rýchlejšie radenie a aj lepšiu dynamiku. Tretí režim umožňuje vodičovi rozhodnúť sa, ktorú rýchlosť kedy zaradí.
V manuálnom režime sa radenie rýchlostí vykonáva použitím radiacej páky. Vodič radí rýchlosti nahor a nadol zatlačením páky do polôh “M+” alebo “M-”. Niektoré verzie majú páčkové radenie pre rýchlejšie radenie rýchlostí.
Obľúbené prevodovky MMT
Kód prevodovky | Výrobca | Počet rýchlostí | Max objem motora, L | Max krútiaci moment, N·m | Pohon | Začiatok výroby | Aplikovanie na modeloch |
C53A | Toyota | 5 | 1.4 | 200 | Predný pohon | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1.6 | 160 | Predný pohon | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Bežné zlyhania prevodoviek MMT
Zlyhania | Prevodovky |
Zlyhania spôsobené chybami vo firmvéri. | C53A |
Zostava spojky má krátku životnosť. | С50А; C53A |
Elektromechanické aktivačné prvky prevodovky sa poškodia predčasne. | C53A; С50А |
Komentovať