ALL4 je plnohodnotný systém pohonu všetkých kolies používaný v autách MINI. Vylepšuje trakciu, stabilitu a ovládateľnosť vozidla v akomkoľvek počasí alebo na akýchkoľvek podmienkach na ceste.
Ako to funguje
Krútiaci moment motora je prenášaný na prevodovku a potom na elektromagnetický centrálny diferenciál cez skosený prevod a kardanový hriadeľ. Diferenciál zaručuje hladkú distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy. Pri jazde na plochej vozovke sa až 50% krútiaceho momentu dodáva na zadnú nápravu. Ak kolesá strácajú trakciu, auto môže začať mať pohon zadných kolies (RWD). Pri jazde na diaľnici sa krútiaci moment distribuuje na predné kolesá, čím sa znižuje spotreba paliva.
ALL4 je riadený systémom kontroly dynamickej stability. V zlomku sekundy analyzuje signály zo snímača uhla natočenia volantu, snímača brzdového tlaku, snímača rýchlosti kolesa, a snímača vychýlenia sa od kurzu jazdy. Systém zohľadňuje tieto údaje a prispôsobuje distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy. Zaručuje sa tým dokonalá stabilita a maximálna bezpečnosť jazdy pri manévrovaní.
Modely, ktoré majú tento systém
Autá MINI | Začiatok výroby | Objem motora (l) | Výkon motora (hp) | |
Countryman | ||||
Cooper | 2010 | 1.5–1.6 | 122–134 | |
S | 1.6–2.0 | 184–190 | ||
D | 111–148 | |||
SD | 2011 | 2.0 | 143–188 | |
SE | 2017 | 1.5 EV | 87–221 | |
JCW | 2020 | 2.0 | 306 | |
Clubman | ||||
Cooper | S | 2016 | 2.0 | 189 |
2017 | 1.5 | 134 | ||
JCW | 2019 | 2.0 | 306 | |
Paceman | ||||
Cooper | 2012 | 1.6 | 122 | |
S | 190 | |||
D | 112 | |||
SD | 2.0 | 143 | ||
JCW | 218 |
Komentovať