SH-AWD je aktívny systém pohonu všetkých kolies, ktorý sa inštaluje na autách Acura a Honda od roku 2004. Spolupracuje so systémom kontroly trakcie, kontroly stability a inými systémami, a vylepšuje schopnosti auta v teréne, dynamiku a ovládateľnosť.
Ako to funguje
Kľúčovou výhodou systému SH-AWD je konštantné prispôsobovanie krútiaceho momentu motora podľa podmienok na ceste. Väčšina krútiaceho momentu sa prenáša na nápravu s lepšou trakciou, vďaka čomu sa výkon motora využije maximálne účinne.
Viackotúčová spojka s elektronickým riadením funguje ako centrálny diferenciál. Jej úroveň uzamknutia má vplyv na krútiaci moment dodávaný na každú nápravu. Predný diferenciál je otvorený.
Jednotka zadného pohonu sa skladá z dvoch planétových prevodov s individuálnymi elektromagnetickými spojkami. Umožňuje to distribúciu 100% krútiaceho momentu preneseného na zadnú nápravu na koleso s lepšou trakciou. V niektorých modeloch má jednotka zadného pohonu akceleračné zariadenie, ktoré zvyšuje rotačnú rýchlosť kolies.
Niektoré autá prémiovej triedy sú vybavené hybridným SH-AWD pohonom. V tomto dizajne sa krútiaci moment motora dodáva iba na prednú nápravu. Zadné kolesá sú poháňané dvomi nezávislými elektromotormi.
Technické vlastnosti systému SH-AWD
Typ | Centrálny diferenciál | Diferenciál zadnej nápravy | Začiatok výroby | Modely vybavené týmto typom pohonu |
Plnohodnotný pohon všetkých kolies | Viackotúčová spojka. Krútiaci moment môže byť distribuovaný medzi nápravy v pomere 90:10 alebo 70:30, podľa trakcie kolies. | Dva hypoidné prevody s elektromagnetickými spojkami. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Plnohodnotný pohon všetkých kolies | S akceleračným zariadením. | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Hybridný pohon všetkých kolies | Riadiaca jednotka SH-AWD je zodpovedná za rozloženie krútiaceho momentu. | Nie je inštalovaný. Každé koleso je poháňané individuálnym elektromotorom. Twin Motor Unit (TMU) riadi krútiaci moment dodávaný na zadnú nápravu. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Komentovať