RSC (roll stability control – kontrola stability pri riziku prevrátenia) je systém zníženia rizika prevrátenia vozidla. Inštalovaný je na autách Ford, Land Rover, Lincoln, a Volvo, a to väčšinou na verziách SUV a crossover. Po prvýkrát sa objavil v roku 2002. Tento systém je hlavnou súčasťou systémov aktívnej bezpečnosti a je úzko spojený so systémom kontroly stability. Pomáha zabrániť nehodám stabilizáciou vozidla pri dynamickej jazde.
Ako funguje systém RSC
Používa gyroskopické senzory. Systém RSC sleduje uhol a rýchlosť náklonu karosérie auta. Ak je uhol považovaný za nebezpečný, systém kontroly stability sa zapne. Použitím mechanizmu systému ABS sa príslušné koleso spomalí. Okrem toho sa obmedzí krútiaci moment motora. Pomáha to pri redukovaní centrifugálnej sily pôsobiacej na vozidlo, aby mohlo znovu získať svoju pozíciu na vozovke. Tento systém zvyšuje bezpečnosť pri jazde okolo prekážok a vykonávaní ostrých manévrov.
Obľúbené autá vybavené systémom RSC
- Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
- Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
- Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
- Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
- Mazda CX-9 TB.
Bežné dôvody zlyhania
- Nesprávne údaje zo snímačov polohy karosérie, vychýlenia od kurzu jazdy, a ABS snímačov.
- Zlyhanie solenoidov hydraulickej jednotky ABS vplyvom poškodenia vinutia cievky.
Komentovať