Switch-Tronic: vlastnosti, výhody a nevýhody

Switch-Tronic: vlastnosti, výhody a nevýhody

Switch-Tronic je názov pre funkciu manuálneho radenia na autách značky Alpina vybavených automatickou prevodovkou. Registrovaná bola v roku 1992. Keď sa objavila technológia Switch-Tronic, stala sa revolučnou, pretože bola prvou, ktorá ponúkala manuálne ovládanie automatickej prevodovky inštalovanej na sériovo vyrábanom aute. Dnes tento výrobca áut aktívne využíva túto prevodovku vo svojich modeloch, pretože Switch-Tronic nie je len o možnosti manuálne radiť rýchlosti, ale tiež o špeciálnom firmvéri, ktorý je prispôsobený schopnostiam motora a potrebám vodiča.

Princíp funkčnosti

Switch-Tronic je založený na automatickej prevodovke s klasickým dizajnom, ktorý zahŕňa konvertor krútiaceho momentu a súbor planétových prevodoviek. Špeciálny firmvér umožňuje prevádzku prevodovky v niekoľkých režimoch. V predvolenom nastavení sa prispôsobí pohodlnej jazde. Podľa potreby môže vodič prepnúť do športového režimu, v ktorom sa rýchlosti radia pri vyšších otáčkach motora a rýchlejšie. Manuálny režim je určený pre dynamickejšiu jazdu. Zaručuje okamžité radenie rýchlostí. Prevodovka v manuálnom režime sa môže pohodlne ovládať pomocou páčkového radenia.

Obľúbené prevodovky s funkciou Switch-Tronic

Kód prevodovky Výrobca Počet rýchlostí Max krútiaci moment, Nm Max objem motora, l Začiatok výroby Typ pohonu Aplikovaná na modeloch
5HP18 ZF 5 310 3.0 1999 Zadný pohon Alpina В3 (E36)
5HP30 ZF 5 560 6.0 1992 Zadný pohon Alpina B10 (E39)
6HP26 ZF 6 600 6.0 2001 Predný pohon, Zadný pohon, Pohon všetkých kolies Alpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60)
8HP70 ZF 8 750 6.2 2010 Zadný pohon, Pohon všetkých kolies Alpina D3 Biturbo (F30)

Bežné zlyhania prevodoviek s funkciou Switch-Tronic

ZlyhaniaPrevodovky
Opotrebovaná spojka konvertora krútiaceho momentu vedie k poškodeniu čerpadla prevodovky.5HP18
Vložka bubna spojky sa rýchlo poškodí.5HP30; 5HP18
Mechatronická jednotka sa často vypaľuje, najmä v horúcom počasí.8HP70; 6HP26
Kvôli opotrebovaným silentblokom začne prevodovka vibrovať a začne z nej unikať olej.6HP26; 8HP70
Upchaté solenoidy spôsobia trhanie počas radenia rýchlostí.6HP26; 8HP70
Plastová vaňa sa zdeformuje a popraská.6HP26