TDCi sú preplňované dieselové motory so systémom vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na autách Ford. Predstavené boli v roku 2000. Niektoré z týchto motorov sú vyrábané priamo spoločnosťou Ford Motor Company, a iné vyrába Groupe PSA (dnes Stellantis).
Vlastnosti motorov TDCi
Všetky motory TDCi majú 4 valce a 8 alebo 16 ventilov. Podľa verzie je blok motora vyrobený z hliníka alebo liateho železa. Hlava valca môže byť tiež vyrobená z hliníka alebo liateho železa. Motor má turbodúchadlo – často s variabilnou geometriou. Mechanizmus časovania ventilov využíva remeň. Existujú aj verzie s kombináciou remeňa a reťaze.
Obľúbené motory TDCi
Názov verzie | Kód | Objem, L | Počet ventilov | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N⋅m | Začiatok výroby | Ford modely vybavené týmto druhom motora |
Duratorq DLD-414 | F6JA | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2002 | Fusion; Fiesta Mk5. |
Duratorq DLD-415 | UGJC | 1.5 | 8 | 75 | 185 | 2012 | B-Max; Fiesta Mk5. |
DLD-416 | GPDA, GPDC | 1.6 | 16 | 90 | 215 | 2005 | Focus Mk1; C-Max. |
DLD-416 | G8DA; G8DB | 1.6 | 16 | 109 | 240 | 2003 | Focus C-Max; Focus Mk2. |
Duratorq DLD-418 | HCPA | 1.8 | 8 | 90 | 227 | 2002 | Focus C-Max; Transit Connect Mk1. |
DLD-418 | FFDA | 1.8 | 8 | 100 | 240 | 2002 | Focus Mk1. |
DLD-418 | KKDA; KKDB | 1.8 | 8 | 115 | 280 | 2004 | C-Max; Focus Mk1. |
DLD-418 | QYWA | 1.8 | 8 | 125 | 320 | 2006 | Galaxy Mk2; S-MAX Mk1. |
Duratorq DW | QXWA | 2.0 | 16 | 140 | 320 | 2006 | S-MAX Mk1; Galaxy Mk2. |
Duratorq DW | TXDA | 2.0 | 16 | 163 | 340 | 2010 | Kuga Mk1. |
Duratorq DW | Q4BA | 2.2 | 16 | 175 | 400 | 2008 | Mondeo Mk4. |
Duratorq DW | KNWA | 2.2 | 16 | 200 | 420 | 2010 | Galaxy Mk2; C-Max. |
TDCi Duratorq | FMBA | 2.0 | 16 | 130 | 330 | 2002 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | QJBB | 2.2 | 16 | 155 | 360 | 2004 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | JXFA | 2.4 | 16 | 115 | 310 | 2006 | Transit Mk6. |
Bežné zlyhania motorov TDCi
Zlyhania | Motory |
Vstrekovače paliva sa poškodia pomerne skoro. | F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA. |
Vysoké riziko tepelného poškodenia piestov motora vplyvom preplnenia vstrekovačov palivom. | FFDA; KKDA; KKDB; HCPA. |
Opotrebenie zostavy valca a piestu spôsobuje zvýšenie spotreby motorového oleja. | F6JA. |
Turbodúchadlo sa opotrebuje pomerne rýchlo. | GPDA; GPDC; F6JA. |
Predné uloženie motora má pomerne krátku životnosť. | F6JA. |
Na EGR ventile sa pomerne rýchlo začnú hromadiť uhlíkové usadeniny. | TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC. |
Dieselový filter pevných častíc sa upchá po pomerne málo najazdených km. | UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA. |
Prvky palivového systému sa pomerne rýchlo opotrebujú. | G8DA; UGJC; G8DB. |
Vačkové hriadele sa opotrebujú predčasne a ich rozvodová reťaz sa natiahne. | GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. |
Podložky pod vstrekovačmi paliva sa pravidelne vypaľujú. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Na motore sa rýchlo tvoria uhlíkové usadeniny. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Hydraulické uloženia stratia po chvíli svoju tesnosť. | GPDA; GPDC; G8DB; G8DA. |
Tlmiaca kladka kľukového hriadeľa a snímač polohy kľukového hriadeľa sa predčasne poškodia. | HCPA; KKDA; QYWA; FFDA. |
Prvky palivového systému sú náchylné na tvorbu vzduchových bublín. | QYWA. |
Poškodenie sa môže objaviť pomerne skoro na hydraulických zdvíhačoch, čo vedie ku klepaniu. | QXWA; TXDA. |
Vibrácie spôsobia poškodenie elektrického vedenia a zlyhanie elektronickej riadiacej jednotky. | QXWA; TXDA. |
Nečistoty v palive spôsobia poškodenie na hriadeli palivového čerpadla. | JXFA; FMBA. |
Malý koniec ojníc sa zničí. | FMBA; JXFA; QJBB. |
Komentovať