TiD a TTiD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

TiD a TTiD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

TiD a TTiD motory sú názvy dieselových motorov s priamym vstrekovaním paliva. Inštalovali sa na autách Saab v rokoch 1998 až 2012. Skratka TiD znamená Turbo Injected Diesel a označuje, že motor je vybavený jedným turbodúchadlom. TTiD alebo Twin Turbo Injected Diesel indikuje, že motor má dvojité turbodúchadlo. Prvý TiD motor sa objavil v roku 1998 a bol inštalovaný na modeli Saab 9-3. Verzie s motorom TTiD boli vytvorené v roku 2007. Takmer všetky motory vyrábala spoločnosť General Motors. Niektoré z nich boli vytvorené v spolupráci s inými výrobcami, ako napríklad Isuzu Motors.

Vlastnosti motorov TiD a TTiD

Motory TiD a TTiD majú blok motora z liateho železa a hlavu valcov z hliníka. Väčšina je vybavená systémom vstrekovania paliva Common Rail, no existujú aj verzie bez rozdeľovača paliva, kde sa palivo dodáva čerpadlom priamo do palivových vstrekovačov. Mechanizmus časovania ventilov obvykle používa remeň; reťaz je menej bežná.

Obľúbené motory TiD a TTiD

Názov Kód Objem motora, l Počet a usporiadanie valcov Počet ventilov Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, Nm Začiatok výroby Saab modely vybavené týmto druhom motora
TiD D223L (X22DTH) 2.2 radový, štvorvalcový 16 115 260 1998 9-3;
TiD D308L 3.0 V6 24 170 350 2001 9-5;
TiD Z19DTH 1.9 radový, štvorvalcový 16 150 320 2004 9-3;
TTiD Z19DTR 1.9 radový, štvorvalcový 16 180 400 2007 9-3; 9-5;
TiD Z19DT 1.9 radový, štvorvalcový 8 120 280 1998 9-3; 9-5;
TiD A20DTH 2.0 radový, štvorvalcový 16 170 350 2010 9-5

Bežné zlyhania motorov TiD, TTiD

ZlyhaniaMotory
Palivový systém je náchylný na tvorbu vzduchových bublín.X22DTH (D223L).
Dieselový filter pevných častíc a EGR ventil sa upchávajú pomerne často.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Kladka kľukového hriadeľa sa poškodí pomerne rýchlo.X22DTH (D223L).
Motorový olej sa dostane do paliva vplyvom vysušenia podložiek inštalovaných pod vstrekovačmi paliva.X22DTH (D223L).
Elektrické komponenty vysokotlakového palivového čerpadla sa často stávajú nepoužiteľnými.X22DTH (D223L).
Víriace klapky sacieho potrubia sa môžu jednoducho poškodiť.Z19DTH; A20DTH.
Výfukové zvodové potrubie sa zdeformuje pri vysokej teplote.Z19DTH.
Hlavné ložisko kľukového hriadeľa sa poškodí vplyvom nedostatku oleja, čo vedie k zablokovaniu motora pri vysokých otáčkach motora.A20DTH.
Tesnenie chladiča motorového oleja rýchlo stratí tesnosť.A20DTH.
Nestabilné otáčky motora môžu byť spôsobené zašpineným ovládacím palivovým ventilom.A20DTH.
Blok motora je náchylný na prehriatie.D308L.
[Total: 0   Average: 0/5]