Twin Clutch SST prevodovka: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

Twin Clutch SST prevodovka: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

Twin Clutch SST, tiež známa ako Twin Clutch Sport Shift Transmission, je 6-rýchlostná automatizovaná manuálna prevodovka s dvomi spojkami a režimom manuálneho ovládania. Inštaluje sa na autách Mitsubishi a na niektorých modeloch francúzskeho koncernu PSA Group. Táto prevodovka bola vyvinutá spoločnosťou Mitsubishi Motors v spolupráci s firmou Getrag (dnes známa ako Magna PT). Debutovala na modeli Lancer Evolution X v roku 2008. Je typická pomerne blízkymi prevodovými pomermi, čo má pozitívny vplyv na dynamiku auta a je to dôležité pre vysokovýkonné modely.

Ako funguje systém Twin Clutch SST

Twin Clutch SST je založený na dvoch elektro-hydraulických spojkách, kde každá z nich je zodpovedná za jeden samostatný súbor prevodov. Keď je jedna rýchlosť zaradená, druhá je už zvolená a zaradí sa hneď, keď sa aktivuje príslušná spojka. Radenie rýchlostí sa vykonáva hladko, bez prerušenia toku krútiaceho momentu. Zaručuje sa tým výborná dynamika, zníženie spotreby paliva a športovejší štýl jazdy.

V automatickom režime sa riadiaca jednotka prevodovky rozhoduje, ktorú rýchlosť zaradí, a to podľa údajov z rôznych senzorov. Vodič si môže vybrať medzi jazdnými režimami, vrátane režimov Normal a Sport (S-Sport na niektorých verziách). Ak je to potrebné, vodič môže prepnúť na manuálne radenie. K tomu stačí presunúť radiacu páku z polohy „D“ do špeciálneho otvoru a potom do polohy “+” alebo “-”, alebo použiť páčkové radenie.

Technické vlastnosti prevodovky Twin Clutch SST

Kód prevodovky Počet rýchlostí Max objem motora, L Max krútiaci moment, N·m Typ spojky Pohon Začiatok výroby Aplikovanie na modeloch
SPS6 (6DCT470) 6 2.2 470 Mokrá Predný pohon, Pohon všetkých kolies 2008 Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Bežné zlyhania

  • Tlmič a pružiny môžu predčasne zlyhať. Problém sa zhorší pri agresívnom štýle jazdy.
  • Prevodovka je citlivá na zašpinenie. Filter a kvapaliny je potrebné meniť pomerne často.
  • Kanáliky tela hydraulického ventilu a solenoidy sa upchajú produktami opotrebenia trecích dosiek a prvkov tlmiča, čo vedie k zlyhaniam prevodovky.
  • Prevodovka sa zvykne prehrievať, takže chladič kvapaliny je potrebné pravidelne čistiť.
  • Tesniaci kryt sa môže poškodiť silnými vibráciami, ktoré spôsobia únik z krytu prevodovky.
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty