VCDi je séria preplňovaných dieselových motorov so systémom vstrekovania paliva Common Rail. Inštalujú sa na autách Chevrolet od roku 2006. Po prvýkrát ich vyrobila spoločnosť VM Motori. Od roku 2010 vyrába tieto motory firma General Motors.
Vlastnosti motorov VCDi
Motory majú 4 valce a 16 ventilov. Blok motora je vyrobený z liateho železa a hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa remeň alebo reťaz. Všetky verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou, ktoré podporuje výkon.
Technické špecifikácie motorov VCDi
Kód motora | Objem, L | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N·m | Začiatok výroby | Modely vybavené týmto druhom motora |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Bežné zlyhania motorov VCDi
Zlyhania | Motory |
Prvky palivového systému sú veľmi citlivé na kvalitu paliva. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Remeň časovania ventilov má krátku životnosť. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Reťaz časovania ventilov sa rýchlo natiahne. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Turbodúchadlo sa často poškodí. | Z20D1 (LNP). |
Dieselový filter pevných častíc sa rýchlo upchá. | Z20D1 (LNP). |