XDi je séria preplňovaných dieselových motorov vybavených systémom vstrekovania paliva Common Rail. Tieto motory sú inštalované na autách SsangYong. Prvýkrát sa objavili v roku 2004. Majú 4 alebo 5 valcov usporiadaných v rade. Väčšinou sú to licencované kópie motorov Mercedes-Benz, no niektoré z nich sú vlastným vynálezom spoločnosti SsangYong Motor Company.
Obľúbené motory XDi
Kód | Objem motora, l | Počet valcov | Počet ventilov | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N⋅m | Začiatok výroby | Modely vybavené týmto druhom motora |
D27DT | 2.7 | 5 | 20 | 161–176 | 340–357 | 2004 | Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I a II. |
D20DT | 2.0 | 4 | 16 | 141–142 | 310–360 | 2006 | Actyon I and II; Actyon Sports I a II; Kyron. |
D22DTR | 2.2 | 4 | 16 | 178 | 400 | 2015 | Rodius II; Korando III. |
D20DTF | 2.0 | 4 | 16 | 149–175 | 360 | 2010 | Actyon II; Korando III. |
D20DTR | 2.0 | 4 | 16 | 148–155 | 360 | 2012 | Korando Turismo; Rexton I a II; Stavic. |
Bežné zlyhania motorov XDi
Zlyhania | Motory |
Vysokotlakové palivové čerpadlo sa stane nepoužiteľným vplyvom jeho citlivosti na kvalitu paliva. | D27DT. |
Vstrekovače paliva sa rýchlo upchajú. | D27DT. |
Na EGR ventile sa rýchlo začnú tvoriť uhlíkové usadeniny. | D27DT. |
Ovládacie ventily plniaceho tlaku a recirkulácie výfukových plynov sa predčasne poškodia. | D20DT. |
Hydraulický napínač rozvodovej reťaze sa často kazí. | D20DT. |
Komentovať