Pýtajte sa alebo zdieľajte vaše skúsenosti s opravami na fóre o autách. Prihláste sa k odberu aktualizácií, aby ste nepremeškali naše nové návody.
Pre stiahnutie aplikácie:
Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty
Prečo zlyhá systém kúrenia v aute?
Systém kúrenia v aute prestane fungovať, ak zlyhá jeden z jeho komponentov. Termostat sa môže zablokovať vplyvom chladiacej kvapaliny nízkej kvality. Riadiaca jednotka HVAC a relé sa môže vypáliť ako dôsledok poškodeného elektrického vedenia. Rúrky a chladič ohrievača časom stratia svoju tesnosť, čo vedie k úniku chladiacej kvapaliny a k zavzdušneniu systému. Upchaté vzduchové potrubie, zlý kabínový filter alebo poškodené klapky alebo ventilátor znamenajú prúdenie menšieho množstva teplého vzduchu, ktorý bude vstupovať do kabíny auta. Zablokovaná vodná pumpa nebude môcť cirkulovať chladiacu kvapalinu.
Prečo systém kúrenia v aute funguje iba počas jazdy?
Systém kúrenia v aute a jeho prevádzka závisí od funkčnosti systému chladenia motora. Nemrznúca zmes cirkuluje cez chladič a potrubie. Vodná pumpa, ktorá je poháňaná remeňom, je zodpovedná za jej dodávku. Remeň sa začne pohybovať iba keď beží motor. Pre zahriatie chladiacej kvapaliny a jej dodanie do ohrievača musí motor dosiahnuť pracovnú teplotu. Studený vzduch je tlačený cez chladič pomocou ventilátora a zahriaty pred vstupom do kabíny auta.
Prečo trvá tak dlho, kým sa rozohreje kabína auta?
Veľké autá sa vo vnútri rozohrievajú dlhšie, než kompaktné modely. Viac času na rozohriatie motora a kabíny auta je potrebného najmä pri mínusových teplotách. Vplyvom nízkej spotreby paliva trvá dieselovým motorom dlhšie, kým sa rozohrejú na prevádzkovú teplotu, v porovnaní s benzínovými motormi. Interiér dieselových áut je teda studený o niečo dlhšie. Systém kúrenia v niektorých elektrických autách nefunguje veľmi účinne vplyvom nízkeho výkonu termoelektrického ohrievača.