Návody ako vymeniť Oleje A Kvapaliny na aute

Návody a tipy k oprave a údržbe dielov z kategórie Oleje A Kvapaliny

Tu nájdete množstvo návodov a video tutoriálov k údržbe dielov z kategórie Oleje A Kvapaliny
Značka
Model
Kategória autodielov

Výmena dielov z kategórie Oleje A Kvapaliny. Návod krok po kroku

Oleje A Kvapaliny: návody na opravu a výmenu
Opraviť Oleje A Kvapaliny krok za krokom PDF manuály

Top návody na opravu

Opraviť Oleje A Kvapaliny krok za krokom PDF manuály

Najpozeranejšie video tutoriály, ako si opraviť auto

DIY vymeniť Oleje A Kvapaliny vo vašom aute
Olej do prevodovky
Prejsť do sekcie
Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Motorový olej
Prejsť do sekcie
  • Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť olejový filter a motorový olej na NISSAN QASHQAI 1 (J10) [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si náš komplexný videopríručok a udržujte vaše auto
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na VW GOLF 6 (5K1) [NÁVOD AUTODOC]
  • Video inštrukcia pre vaše auto
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na OPEL ASTRA-G CC 1 (F48_,F08_) [NÁVOD AUTODOC]
  • Naučte sa ako riešiť problémy s automobilom
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na VW TOURAN 1 (1T3) [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si naše tutorial video a opravte svoje auto bez problémov
    Ako vymeniť olejový filter a motorový olej na MERCEDES-BENZ С W203 [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si naše užitočné video o údržbe auta
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na FIAT BRAVO 2 (198) [NÁVOD AUTODOC]
  • Užitočné tipy a návody na opravu automobilov v našom informačnom videu
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na PEUGEOT 206 1 (2D) [NÁVOD AUTODOC]
  • Bezplatný videopríprava ako opraviť auto
    Ako vymeniť olejový filter a motorové oleje na FIAT PUNTO 2 (188) [NÁVOD AUTODOC]
Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Olej do prevodovky
Prejsť do sekcie
  • Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na OPEL ASTRA G CC (F48, F08) [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si náš komplexný videopríručok a udržujte vaše auto
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na VW TRANSPORTER 4 (T4) [NÁVOD AUTODOC]
  • Video inštrukcia pre vaše auto
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na SKODA FABIA 1 (6Y5) [NÁVOD AUTODOC]
Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Olej pre servo riadenie
Prejsť do sekcie
  • Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť ochranný návlek tiahla riadenia na PEUGEOT 407 [NÁVOD]

Časté otázky súvisiace s výmenou olejov a kvapalín

Aké automobilové kvapaliny je potrebné meniť?

Všetky kvapaliny a oleje potrebujú pravidelnú výmenu. Zahŕňa to samozrejme motorový olej a prevodový olej, chladiacu kvapalinu (nemrznúcu zmes), brzdovú kvapalinu a kvapalinu posilňovača riadenia. Doplniť sa musí aj voda do ostrekovačov.

Ako často je potrebné meniť oleje a kvapaliny v mojom aute?

Oleje a kvapaliny je potrebné meniť presne podľa intervalov, ktoré uvádza výrobca auta. Motorový olej sa musí meniť asi každých 10,000–15,000 km, alebo aspoň raz za rok. Kvapalina do manuálnej prevodovky sa musí obnoviť každých 80,000 km, a kvapalina do automatickej prevodovky každých 60,000 km, ak nenájdete iné informácie v návode na používanie auta. Nemrznúca zmes si udrží svoje vlastnosti 40,000–50,000 km alebo 4 roky používania auta. Kvapalina do posilňovača riadenia a brzdová kvapalina sa musí vymeniť asi každých 60,000 km. V prípade poškodených komponentov a zostáv je vhodné tieto intervaly skrátiť.

Čo spôsobuje vysokú spotrebu automobilových olejov a kvapalín?

Vysoká spotreba motorového oleja môže byť spôsobená opotrebením motora alebo stratou tesnosti tesnení. Vysoká spotreba prevodovej kvapaliny môže byť dôsledkom uvoľneného výpustného uzáveru alebo mierky hladiny oleja, alebo dôsledkom pokriveného tesnenia a tesniacich prvkov. Ak sú poškodené rúrky alebo chladič, nemrznúca zmes môže začať unikať. Ak potrebujete často dopĺňať brzdovú kvapalinu, je to indikáciou opotrebenia tesnenia brzdových platničiek a brzdového strmeňa. Unikajúca kvapalina posilňovača riadenia je dôsledkom straty tesnosti hrebeňa riadenia.

Návody na údržbu auta