Návody ako vymeniť Oleje A Kvapaliny na aute

Návody a tipy k oprave a údržbe dielov z kategórie Oleje A Kvapaliny

Tu nájdete množstvo návodov a video tutoriálov k údržbe dielov z kategórie Oleje A Kvapaliny
Značka
Model
Kategória autodielov
Chcete získať viac užitočných informácií?

Pýtajte sa alebo zdieľajte vaše skúsenosti s opravami na fóre o autách. Prihláste sa k odberu aktualizácií, aby ste nepremeškali naše nové návody.

Opraviť Oleje A Kvapaliny krok za krokom PDF manuály

Oleje A Kvapaliny: Najpozeranejšie video tutoriály, ako si opraviť auto

Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Olej do prevodovky
Prejsť do sekcie
  • Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na SKODA FABIA 1 (6Y5) [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si náš komplexný videopríručok a udržujte vaše auto
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na VW TRANSPORTER 4 (T4) [NÁVOD AUTODOC]
  • Video inštrukcia pre vaše auto
    Ako vymeniť olej do manuálnej prevodovky na OPEL ASTRA G CC (F48, F08) [NÁVOD AUTODOC]
Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Motorový olej
Prejsť do sekcie
  • Univerzálny
    Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť motorový olej a olejový filter vo vašom aute [NÁVOD AUTODOC]
  • Pozrite si náš komplexný videopríručok a udržujte vaše auto
    Ako vymeniť olej a olejový filter na VW GOLF 5 [NÁVOD]
  • Video inštrukcia pre vaše auto
    Ako vymeniť motorový olej a olejový filter na RENAULT SYMBOL/THALIA 1 [NÁVOD AUTODOC]
Vyriešte problémy s automobilom sledovaním nášho užitočného sprievodcu videom
Olej pre servo riadenie
Prejsť do sekcie
  • Videopríručka o tom ako opraviť auto sami
    Ako vymeniť ochranný návlek tiahla riadenia na PEUGEOT 407 [NÁVOD]
Opraviť Oleje A Kvapaliny krok za krokom PDF manuály

Oleje A Kvapaliny: Top návody na opravu

Oleje A Kvapaliny online príručky na údržbu a opravy
Praktické tipy od AUTODOC CLUB
  • Oleje A Kvapaliny tipy na výmenu
    Ako zabrániť zahmlievaniu okien v aute | AUTODOC tipy
  • Rady o údržbe Oleje A Kvapaliny
    Ako odstrániť hrdzu | AUTODOC tipy
  • Tipy na údržbu Oleje A Kvapaliny
    Čo robiť, ak píska remeň | AUTODOC tipy
  • Oleje A Kvapaliny servisny tipy
    Kontrola snímača prúdenia vzduchu | AUTODOC tipy
Nainštalujte si aplikáciu AUTODOC CLUB!
Váš osobný správca nákladov na auto, tipy na údržbu auta, pripomienky o nadchádzajúcich udalostiach a servisných intervaloch, pokyny k svojpomocnej oprave – všetko vo vašom smartphone.
Google Play aplikáciu AUTODOC CLUB
App Store aplikáciu AUTODOC CLUB
Oleje A Kvapaliny servisná príručka - skenovať QR kód a inštalovať aplikáciu AUTODOC CLUB
Skenovať

Pre stiahnutie aplikácie:

  • - naskenujte QR kód
  • - stiahnuť z App Store
  • - stiahnuť z Google Play
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty

Časté otázky súvisiace s výmenou olejov a kvapalín

Aké automobilové kvapaliny je potrebné meniť?

Všetky kvapaliny a oleje potrebujú pravidelnú výmenu. Zahŕňa to samozrejme motorový olej a prevodový olej, chladiacu kvapalinu (nemrznúcu zmes), brzdovú kvapalinu a kvapalinu posilňovača riadenia. Doplniť sa musí aj voda do ostrekovačov.

Ako často je potrebné meniť oleje a kvapaliny v mojom aute?

Oleje a kvapaliny je potrebné meniť presne podľa intervalov, ktoré uvádza výrobca auta. Motorový olej sa musí meniť asi každých 10,000–15,000 km, alebo aspoň raz za rok. Kvapalina do manuálnej prevodovky sa musí obnoviť každých 80,000 km, a kvapalina do automatickej prevodovky každých 60,000 km, ak nenájdete iné informácie v návode na používanie auta. Nemrznúca zmes si udrží svoje vlastnosti 40,000–50,000 km alebo 4 roky používania auta. Kvapalina do posilňovača riadenia a brzdová kvapalina sa musí vymeniť asi každých 60,000 km. V prípade poškodených komponentov a zostáv je vhodné tieto intervaly skrátiť.

Čo spôsobuje vysokú spotrebu automobilových olejov a kvapalín?

Vysoká spotreba motorového oleja môže byť spôsobená opotrebením motora alebo stratou tesnosti tesnení. Vysoká spotreba prevodovej kvapaliny môže byť dôsledkom uvoľneného výpustného uzáveru alebo mierky hladiny oleja, alebo dôsledkom pokriveného tesnenia a tesniacich prvkov. Ak sú poškodené rúrky alebo chladič, nemrznúca zmes môže začať unikať. Ak potrebujete často dopĺňať brzdovú kvapalinu, je to indikáciou opotrebenia tesnenia brzdových platničiek a brzdového strmeňa. Unikajúca kvapalina posilňovača riadenia je dôsledkom straty tesnosti hrebeňa riadenia.