Čo je to TCS? Definícia, funkcie a výhody

TCS označuje tzv. Traction Control System (systém kontroly trakcie), ktorý je inštalovaný na autách značiek Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault, a Seat. Tento systém je integrovaný so systémom ABS …
[Pokračujte v čítaní......]

S-matic: vlastnosti, výhody a nevýhody

S-matic je funkcia manuálneho radenia pre automatické prevodovky inštalované v autách značky Honda. Debutovala v roku 1999, keď bola vytvorená druhá generácia modelu Honda Odyssey. V prípade potreby umožňuje …
[Pokračujte v čítaní......]

D-4D motory: prevádzkové vlastnosti

D-4D je séria dieselových preplňovaných motorov so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail. Inštalujú sa na autách Toyota a Lexus. Motory sa po prvýkrát predstavili v roku 1999 na …
[Pokračujte v čítaní......]

Čo je to TFSI? Vlastnosti výkonu motora

TFSI (Turbo fuel stratified injection) je obchodný názov, ktorý patrí spoločnosti Volkswagen Group. Používa sa na označenie preplňovaných motorov s priamym vstrekovaním paliva, inštalovaným na autách Audi od roku …
[Pokračujte v čítaní......]

Čo je to VSA? Funkcie a ako to funguje

VSA (vehicle stability assist – asistent stability vozidla) je elektronický stabilizačný systém inštalovaný v autách Honda a Acura. Po prvýkrát sa objavil na konci 90. rokov 20. storočia. Systém …
[Pokračujte v čítaní......]

TACshift: vlastnosti, výhody a nevýhody

TACshift (Touch Activated Control) je režim manuálneho radenia rýchlostí pre automatické prevodovky. Systém debutoval na koncepčnom modeli Pontiac Grand Prix G-Force v roku 2002. Tiež sa objavil na niektorých …
[Pokračujte v čítaní......]

Čo je to DSC? Definícia, funkcie a výhody

DSC (systém dynamickej kontroly stability – Dynamic Stability Control) je systém, ktorý sa inštaluje na autách značiek BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover, a MINI. Je založený na systéme …
[Pokračujte v čítaní......]

Čo je to Comfortronic? Vlastnosti a technické parametre prevodovky

Comfortronic je automatická prevodovka s funkciou manuálneho radenia, inštalovaná na autách Lancia. Princíp funkčnosti systému Comfortronic Prevodovka Comfortronic je založená na klasickej automatickej prevodovke s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, …
[Pokračujte v čítaní......]

Active Select: vlastnosti, výhody a nevýhody

Active Select je systém manuálneho radenia v automatických prevodovkách pre autá Opel, Holden, a Vauxhall. Systém sa predstavil po roku 2000. Manuálny režim vylepšuje dynamické vlastnosti vozidla. Napríklad zaručuje …
[Pokračujte v čítaní......]

2-Tronic — prevodovky pre autá Peugeot

2-Tronic je 5-rýchlostná automatizovaná prevodovka inštalovaná na niektorých autách značky Peugeot od roku 2005. Táto prevodovka má manuálny režim radenia a je schopná prispôsobiť sa individuálnemu štýlu jazdy. Princíp …
[Pokračujte v čítaní......]

Sequential Sportshift: vlastnosti, výhody a nevýhody

Sequential Sportshift je režim manuálneho radenia na automatických prevodovkách inštalovaných na autách Acura, Ford, a Honda. Systém debutoval uprostred 90. rokov. Umožňuje vodičovi prispôsobiť vlastnosti jazdy a vozidla tak, …
[Pokračujte v čítaní......]

Čo je to EGS? Vlastnosti a technické parametre prevodovky

EGS je 6-rýchlostná automatizovaná prevodovka s manuálnym režimom, používaná v autách značky Citroën a Peugeot. Debutovala v roku 2007. Jej špeciálny firmvér umožňuje prevodovke prispôsobiť sa individuálnemu štýlu jazdy. …
[Pokračujte v čítaní......]

Driver Shift Control: vlastnosti, výhody a nevýhody

Driver Shift Control (DSC) je funkcia manuálneho radenia rýchlostí v automatických prevodovkách áut Pontiac, Chevrolet, Cadillac, a Buick. Umožňuje maximálnu hladkosť jazdy a pomáha šetriť palivo. Tento systém umožňuje …
[Pokračujte v čítaní......]