7 príznakov zlyhania systému zapaľovania:
- Motor nechce naštartovať.
Po niekoľkých neúspešných pokusoch naštartovať auto s vybitou autobatériou môžu byť sviečky zapaľovania zaplavené benzínom. Ak sa to stane, potrebná je ich výmena. - Nestabilný voľnobeh.
Môže to byť spôsobené mechanickým poškodením káblov zapaľovania a skratom vo vinutí cievky. - Pri zrýchľovaní motor pracuje veľmi ťažko.
Zlyhanie môže byť spôsobené vniknutím vody do cievok, sviečok zapaľovania alebo káblov zapaľovania. - Prehrievanie motora.
Môže byť spôsobené opotrebovanými sviečkami zapaľovania. Vymeňte ich podľa odporúčaného intervalu údržby od výrobcu auta. - Slabé výbuchy vo výfukovom zbernom potrubí alebo v tlmiči výfuku.
Objavia sa pri nesprávnom nastavení časovania zapaľovania, alebo pri používaní sviečok zapaľovania s nesprávnou tepelnou hodnotou. - Zvýšená spotreba paliva.
Možnou príčinou sú poškodené alebo uvoľnené káble zapaľovania - Elektrické vybavenie nepracuje správne.
Môže sa to stať, keď zlyhá spínač zapaľovania ako výsledok tepelného vypálenia, nesprávneho používania alebo pri pokuse ukradnúť auto.
- Odstráňte a skontrolujte sviečky zapaľovania a cievky zapaľovania.
Nemali by mať žiadne praskliny ani stopy uhlíkových usadenín. Medzera medzi bočnou stranou a stredom elektród sviečok zapaľovania musí byť v určenej tolerancii. - Zmerajte odpor sviečok zapaľovania použitím multimetra.
Pripojte jednu sondu zariadenia k závitu a druhú k strednej elektróde. Ak je odpor viac ako 6 kOhm, súčiastku bude potrebné vymeniť. - Odstráňte a skontrolujte uzáver rozdeľovača.
Uistite sa, že kontaktná kefa pevne prilieha k povrchu rotora, nie sú tu žiadne praskliny ani tepelné poškodenie. - Skontrolujte napätie plne nabitej autobatérie.
Ak je hodnota menej ako 9.5 V, autobatériu bude nutné vymeniť. - Naštartujte motor v tme a pozrite sa pod kapotu.
Ak uvidíte iskry zo zapaľovacích káblov, znamená to poškodenie ich izolácie.
Komentovať