
S tronic je automatická prevodovka s dvojitou spojkou, ktorá je inštalovaná na autách značky Audi od roku 2005. Predtým niesla názov DSG rovnako, ako v ostatných autách vyrobených koncernom Volkswagen Group. Kombinuje výhody automatickej a manuálnej prevodovky, zaručuje maximálny jazdný komfort a umožňuje vodičovi manuálne radiť rýchlosti, kedykoľvek vodič chce. Niektoré S tronic prevodovky sú vlastne kópiami prevodoviek DSG inštalovaných výrobcom Volkswagen Group na väčšine modelov Škoda, SEAT, a Volkswagen. Niektoré z nich sú špeciálne prispôsobené k použitiu na autách s pozdĺžne inštalovanými motormi a nájdete ich iba na modeloch Audi.
Ako funguje prevodovka S tronic
Konštrukcia prevodovky obsahuje dva hlavné hriadele s nepárnym a párnymi ozubeniami, a každý z nich je spojený so svojou vlastnou spojkou. Kým je jedna rýchlosť zapojená, elektronická riadiaca jednotka prevodovky analyzuje signály z rôznych senzorov, a určí, ktorá rýchlosť by sa mala následne zapojiť na druhý hriadeľ. Ak chcete prepnúť na manuálny režim, potrebné je presunúť radiacu páku do príslušnej polohy (otvoru) alebo používať páčkové radenie rýchlostí.
Obľúbené verzie prevodovky S tronic
Kód prevodovky | Počet rýchlostí | Max krútiaci moment motora, N·m | Objem motora, L | Usporiadanie motora | Typ spojky | Začiatok výroby | Inštalovaná na modeloch |
DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4.2 | Pozdĺžne | Mokrá | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Pozdĺžne | Mokrá | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | Pozdĺžne | Mokrá | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | Priečne | Suchá | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | Priečne | Suchá | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Pozdĺžne | Mokrá | 2016 | Audi A4 8W |
Bežné zlyhania prevodovky S tronic
Zlyhania | Prevodovky |
Mechanizmus dvojitej spojky sa poškodí pomerne rýchlo. | DL501 (0B5). |
Solenoidy sa upchajú produktami opotrebenia spojky, ak sa olej nevymení včas. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Poškodenie ložiska krytu spojky. | DL501 (0B5). |
Trhanie prevodovkou a tvorba silných vibrácií. | DQ250 (02E). |
Prevodovka sa prehrieva, ak sa výmenník tepla pravidelne nečistí. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Komentovať