TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

TD4, TDV6, TDV8 je rad dieselových pohonných jednotiek inštalovaných na vozidlách značky Land Rover. Sú to hlavne preplňované motory. Väčšina z nich má k dispozícii systém priameho vstrekovania paliva Common Rail. Existujú však aj verzie s inými systémami dodávky paliva: s priamym vstrekovaním a distribúciou pomocou vysokotlakového palivového čerpadla cez Common Rail, alebo so vstrekovaním vo vírivej komore. Tieto motory boli spoločným vývojovým produktom výrobcov áut PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company a BMW. Mnoho verzií malo dvojité turbodúchadlo, ktoré zaručovalo maximálnu účinnosť a výkon motorov, a tiež poskytovalo výborné trakčné vlastnosti.

Obľúbené motory TD4, TDV6 a TDV8

Model motora Index motora Objem, l Počet a usporiadanie valcov Počet ventilov Výkon, hp Max krútiaci moment, Nm Inštalované na modeloch
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, radový 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, radový 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, radový 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Časté zlyhania motorov TD4, TDV6 a TDV8

ZlyhaniaMotory
Nespoľahlivé klapky vírenia. Vplyvom slabého upevnenia sa môžu odtrhnúť a spôsobiť poškodenie na piestoch a turbíne.204D3
Kladka kľukového hriadeľa sa poškodí pomerne rýchlo.204D3
Proces demontáže vstrekovačov je komplikovaný a vyžaduje si veľa práce. Väčšinou je potrebné ich vyvŕtať.224DT, DW12BTED4
Čerpadlo, ktoré dodáva palivo do rozdeľovača paliva, sa opotrebuje rýchlo kvôli nečistotám v dieselovom palive. Produkty jeho opotrebenia upchajú vstrekovače.ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT
Spod kapoty je po 200.000 km počuť klepanie, ktoré je spôsobené poškodenými čapmi ojníc (spojovacích tyčí).ZSD-424
Motor zhasne alebo nenaštartuje kvôli zlému dizajnu snímača polohy kľukového hriadeľa.306DT, 30DDTX
Predčasné zlyhanie ložiska kľukového hriadeľa vplyvom nedokonalosti jeho dizajnu.306DT, 30DDTX, 276DT
Turbodúchadlo začne zlyhávať kvôli poškodenému mechanizmu pohonu.276DT
Plastové prvky sacieho potrubia prasknú, rovnako, ako aj vzduchové rúrky.448DT
Prasknutý kryt termostatu spôsobuje prehrievanie motora.368DT
Únik oleja z turbodúchadla má za následok nedostatok oleja v pohonnej jednotke.368DT
[Total: 0   Average: 0/5]