TD4, TDV6, TDV8 je rad dieselových pohonných jednotiek inštalovaných na vozidlách značky Land Rover. Sú to hlavne preplňované motory. Väčšina z nich má k dispozícii systém priameho vstrekovania paliva Common Rail. Existujú však aj verzie s inými systémami dodávky paliva: s priamym vstrekovaním a distribúciou pomocou vysokotlakového palivového čerpadla cez Common Rail, alebo so vstrekovaním vo vírivej komore. Tieto motory boli spoločným vývojovým produktom výrobcov áut PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company a BMW. Mnoho verzií malo dvojité turbodúchadlo, ktoré zaručovalo maximálnu účinnosť a výkon motorov, a tiež poskytovalo výborné trakčné vlastnosti.
Obľúbené motory TD4, TDV6 a TDV8
Model motora |
Index motora |
Objem, l |
Počet a usporiadanie valcov |
Počet ventilov |
Výkon, hp |
Max krútiaci moment, Nm |
Inštalované na modeloch |
TD4 |
204D3 (M47TUD20) |
2.0 |
4, radový |
16 |
116‒150 |
280‒330 |
Land Rover Freelander |
224DT(DW12BTED4) |
2.2 |
4, radový |
16 |
122–200 |
360‒450 |
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque |
ZSD-424 |
2.4 |
4, radový |
16 |
122 |
360 |
Land Rover Defender |
TDV6 |
306DT, 30DDTX |
3.0 |
V6 |
24 |
211‒306 |
520‒700 |
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover |
276DT |
2.7 |
V6 |
24 |
190 |
440 |
Land Rover Discovery;
Range Rover |
TDV8 |
448DT |
4.4 |
V8 |
32 |
313‒339 |
700‒740 |
Range Rover |
368DT |
3.6 |
V8 |
32 |
271‒272 |
630‒640 |
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport |
Časté zlyhania motorov TD4, TDV6 a TDV8
Zlyhania | Motory |
Nespoľahlivé klapky vírenia. Vplyvom slabého upevnenia sa môžu odtrhnúť a spôsobiť poškodenie na piestoch a turbíne. | 204D3 |
Kladka kľukového hriadeľa sa poškodí pomerne rýchlo. | 204D3 |
Proces demontáže vstrekovačov je komplikovaný a vyžaduje si veľa práce. Väčšinou je potrebné ich vyvŕtať. | 224DT, DW12BTED4 |
Čerpadlo, ktoré dodáva palivo do rozdeľovača paliva, sa opotrebuje rýchlo kvôli nečistotám v dieselovom palive. Produkty jeho opotrebenia upchajú vstrekovače. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT |
Spod kapoty je po 200.000 km počuť klepanie, ktoré je spôsobené poškodenými čapmi ojníc (spojovacích tyčí). | ZSD-424 |
Motor zhasne alebo nenaštartuje kvôli zlému dizajnu snímača polohy kľukového hriadeľa. | 306DT, 30DDTX |
Predčasné zlyhanie ložiska kľukového hriadeľa vplyvom nedokonalosti jeho dizajnu. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
Turbodúchadlo začne zlyhávať kvôli poškodenému mechanizmu pohonu. | 276DT |
Plastové prvky sacieho potrubia prasknú, rovnako, ako aj vzduchové rúrky. | 448DT |
Prasknutý kryt termostatu spôsobuje prehrievanie motora. | 368DT |
Únik oleja z turbodúchadla má za následok nedostatok oleja v pohonnej jednotke. | 368DT |
Den
Usmievavý mechanik s množstvom skúseností; hviezda z videonávodov AUTODOC;
Nikdy sme ho nevideli bez jeho okuliarov;
Jazdí na BMW X5 E53;
Sníva o získaní zlatého tlačidla za 1,000,000 odberateľov na YouTube.
Komentovať