CRDi sú dieselové motory inštalované na autách značky Hyundai a KIA, v ktorých sa na dodávku paliva používa systém priameho vstrekovania paliva Common Rail. Tieto motory sú vybavené turbodúchadlom MHI alebo Garrett. Turbína s variabilnou geometriou od spoločnosti BorgWarner je inštalovaná na niektorých verziách. Tieto pohonné jednotky majú remeňový alebo reťazový mechanizmus pohonu rozvodov. Ich systém dodávky paliva vyrába obvykle spoločnosť Delphi alebo Bosch. Podľa verzie môžu byť vstrekovače paliva elektromagnetické alebo piezo-elektrické.
Obľúbené motory CRDi
Index motora | Počet a usporiadanie valcov | Počet ventilov | Objem, l | Výkon, hp | Krútiaci moment, Nm | Rok začiatku výroby | Inštalované na modeloch |
D4CB | 4, radový | 16 | 2.5 | 116‒177 | 314‒441 | 2001 | Hyundai H-1 A1; Hyundai H-1 TQ; Kia Sorento BL |
D3EA | 3, radový | 12 | 1.5 | 80‒105 | 182‒235 | 2001 | Hyundai Accent LC; Hyundai Matrix FC; Hyundai Getz TB |
D4EA | 4, radový | 16 | 2.0 | 112‒151 | 245‒350 | 2000 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Tucson JM; Kia Sportage JE; Hyundai Santa Fe SM; Kia Carens UN; Hyundai Trajet; Kia Magentis MG; Hyundai Santa Fe CM; Kia Cerato LD; Hyundai Elantra XD |
D4EB | 4, radový | 16 | 2.2 | 139‒155 | 343‒353 | 2002 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Sonata EF; Hyundai Santa Fe SM; Hyundai Sonata NF; Hyundai Santa Fe CM |
D4HA | 4, radový | 16 | 2.0 | 136‒185 | 320‒400 | 2009 | Kia Sportage 4; Hyundai Tucson; Hyundai ix35 3; Kia Sportage 3; Hyundai ix35 2 |
D6EA | V6 | 24 | 3.0 | 239‒250 | 450‒540 | 2006 | Hyundai ix55; Kia Mohave |
D3FA | 3, radový | 12 | 1.1 | 75 | 153 | 2005 | Kia Picanto; Hyundai i10 1; Hyundai i10 2; Hyundai i20 1; Kia Rio 3; Hyundai i20 2 |
D4FC | 4, radový | 16 | 1.4 | 75‒90 | 220 | 2008 | Hyundai i20 1; Kia Ceed 2; Hyundai i20 2; Kia Rio 4; Hyundai i30 1; Hyundai Accent RB; Hyundai Creta 1; Kia Rio 3; Hyundai ix20 1; Kia Venga 1 |
D4FB | 4, radový | 16 | 1.6 | 90‒136 | 235‒280 | 2005 | Hyundai Elantra 4; Kia Soul 1; Hyundai Accent RB; Kia Cerato 1; Hyundai i30 1; Hyundai i30 2; Kia Stonic 1; Hyundai i30 3; Hyundai ix20 1; Kia Ceed 1; Kia Venga 1 |
D4FD | 4, radový | 16 | 1.7 | 114‒141 | 260‒340 | 2010 | Kia Optima 3; Hyundai ix35 2; Hyundai i40 1; Kia Sportage 4; Kia Sportage 3; Hyundai Tucson 3; Kia Carens 3 |
Časté zlyhania motorov CRDi
Zlyhania | Motory |
Podložky pod vstrekovačmi sa vypália, čo vedie k tvorbe kalu na povrchu motora. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Predčasne sa zvykne upchať zdvíhacia rúrka olejového čerpadla, čo je spojené s nevyrovnaním ložísk. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Vstrekovače a vysokotlakové palivové čerpadlo majú krátku životnosť. | D3EA, D6EA. |
Hlava valca môže prasknúť u vozidiel, ktoré majú najazdené mnoho kilometrov. | D4EA, D4EB. |
Vplyvom zlyhania EGR ventilu a chýb v elektronickej riadiacej jednotke sa môže motor zablokovať pri určitých otáčkach motora. | D4EA, D4EB. |
Vstrekovače paliva sú náchylné na zašpinenie, čo vedie k vynechávaniu motora. | D4HA, D3FA, D4FB. |
Pri dynamickej jazde sa zvyšuje spotreba oleja. | D4HA. |
Vniknutie výfukových plynov do systému chladenia spôsobuje prehrievanie motora. | D6EA, D4FD. |
Častá jazda s takmer prázdnou palivovou nádržou spôsobuje vznik vzduchových bublín v palivovom systéme. | D6EA. |
Časom začne olej unikať spod krytu ventilu. | D3FA, D4FC, D4FD. |
Komentovať