CDI motory: prevádzkové vlastnosti

CDI motory: prevádzkové vlastnosti

CDI sú dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na rôznych modeloch značky Mercedes-Benz. Tieto motory sa objavovali od roku 1997. Majú 4, 5, 6, alebo 8 valcov. Sú vybavené reťazovým pohonom, turbodúchadlom, väčšinou s medzichladičom. 2-fázové turbodúchadlo je inštalované na moderných verziách; stretávame sa aj so systémom vstrekovania látky AdBlue – slúži na redukciu škodlivých emisií vo výfukových plynoch.

CDI motory spotrebujú relatívne nízke množstvo paliva, sú ekologické, a ponúkajú vyšší výkon a krútiaci moment. Vstrekovacie systémy pre tieto motory vyrábajú známi výrobcovia, ako napríklad Bosch a Delphi.

Obľúbené motory CDI

Index Počet a zoradenie valcov Počet ventilov Objem, l Výkon, hp Krútiaci moment, Nm Roky výroby Modely značky Mercedes-Benz
OM612 5, radový 20 2.7 156–170 330–400 1999–2007 C-Trieda W203; CLK-Trieda C209; E-Trieda W210; ML-Trieda W163; G-Trieda W463; Sprinter W901
ОМ 651 4, radový 16 1.8 a 2.2  109‒204 250–500 2008 až dodnes A-Trieda W176; CLS-Trieda W218; S-Trieda W222; SLK-Trieda R172; GLA-Trieda X156; M-Trieda W166; Sprinter W906; V-Trieda W639; E-Trieda W212; C-Trieda W204; C-Trieda W205; B-Trieda W246
ОМ656 6, radový 24 3.0 286–340 600‒700 2017 až dodnes CLS-Trieda C257; S-Trieda W222; E-Trieda W213; G-Trieda W463
ОМ642 V6 24 3.0 184–265 400–620 2005 až dodnes C-Trieda W204; CLS-Trieda W219; E-Trieda W211; E-Trieda W213; CLK-Trieda C209; CLS-Trieda W218; E-Trieda W212; R-Trieda W251; S-Trieda W222; GL-Trieda X164; GLC-Trieda X253; ML-Trieda W166; Sprinter W906; V-Trieda W639; GLK-Trieda X204; G-Trieda W463; S-Trieda W221
ОМ629 V8 32 4.0  306–320  700–730 2005–2010 E-Trieda W211; GL-Trieda X164;S-Trieda W221; ML-Trieda W164
OM640 4, radový 16 2.0 82–140 180–300 2004–2012 A-Trieda W169; B-Trieda W245
ОМ646 4, radový 16 2.2 102–170 235–400 2002–2010 C-Trieda W203; C-Trieda W204; CLK-Trieda C209; E-Trieda W211; Sprinter W906; V-Trieda W639
ОМ647 5, radový 20 2.7 177 400 2002–2005 E-Trieda W211
ОМ613 6, radový 24 3.2 197 470 1999–2013 E-Trieda W210; S-Trieda W220
ОМ628 V8 32 4.0 250–260 560 1999–2005 E-Trieda W211; G-Trieda W463; S-Trieda W220; ML-Trieda W163
OM654 4, radový 16 2.0 150–245 360‒500 2016 až dodnes C-Trieda W205; E-Trieda W213

Časté zlyhania motorov CDI

ZlyhaniaMotory
Predčasné opotrebenie vačkových hriadeľov, ktoré je určené konštrukciou motora.OM612.
Časté spálenie elektrických vodičov dodávajúcich prúd do vstrekovačov paliva a snímača plniaceho tlaku.OM612, ОМ647.
Prepálenie podložiek odolných voči ohňu pod vstrekovačmi, čo vedie k tvorbe kalu na ich povrchu.OM612, ОМ647, ОМ613.
Predčasné poškodenie piezo-vstrekovačov.OM651.
Nevyrovnanie ložísk vačkového hriadeľa sa môže objaviť vplyvom zlyhania olejového čerpadla.OM651.
Sacie potrubie je náchylné na prasknutie a stratu vzduchotesnosti, pretože je vyrobené z plastu.OM651.
Úniky chladiacej kvapaliny sa často objavia v blízkosti krytu termostatu a vodnej pumpy.OM651.
Úniky z chladiča oleja sú často spôsobené nespoľahlivosťou jeho tesnenia.ОМ642.
Vplyvom prasknutia výfukového zberného potrubia a vniknutia produktov opotrebenia do turbíny táto súčiastka predčasne zlyhá.ОМ642.
Motor je veľmi citlivý na prehriatie, čo vedie k tvorbe prasklín a zárezov.ОМ629, ОМ628.
Vylievanie paliva zo vstrekovačov, poškodenie palivového čerpadla.ОМ629, ОМ628.
EGR ventil sa zašpiní pomerne rýchlo, rovnako, ako aj sacia škrtiaca klapka.OM640.
Často sa poškodzujú snímače polohy vačkového hriadeľa a kľukového hriadeľa.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Výskyt vzduchových bublín v palivovom systéme vplyvom vysušenia rýchlych konektorov.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Total: 0   Average: 0/5]