CDI sú dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na rôznych modeloch značky Mercedes-Benz. Tieto motory sa objavovali od roku 1997. Majú 4, 5, 6, alebo 8 valcov. Sú vybavené reťazovým pohonom, turbodúchadlom, väčšinou s medzichladičom. 2-fázové turbodúchadlo je inštalované na moderných verziách; stretávame sa aj so systémom vstrekovania látky AdBlue – slúži na redukciu škodlivých emisií vo výfukových plynoch.
CDI motory spotrebujú relatívne nízke množstvo paliva, sú ekologické, a ponúkajú vyšší výkon a krútiaci moment. Vstrekovacie systémy pre tieto motory vyrábajú známi výrobcovia, ako napríklad Bosch a Delphi.
Obľúbené motory CDI
Index | Počet a zoradenie valcov | Počet ventilov | Objem, l | Výkon, hp | Krútiaci moment, Nm | Roky výroby | Modely značky Mercedes-Benz |
OM612 | 5, radový | 20 | 2.7 | 156–170 | 330–400 | 1999–2007 | C-Trieda W203; CLK-Trieda C209; E-Trieda W210; ML-Trieda W163; G-Trieda W463; Sprinter W901 |
ОМ 651 | 4, radový | 16 | 1.8 a 2.2 | 109‒204 | 250–500 | 2008 až dodnes | A-Trieda W176; CLS-Trieda W218; S-Trieda W222; SLK-Trieda R172; GLA-Trieda X156; M-Trieda W166; Sprinter W906; V-Trieda W639; E-Trieda W212; C-Trieda W204; C-Trieda W205; B-Trieda W246 |
ОМ656 | 6, radový | 24 | 3.0 | 286–340 | 600‒700 | 2017 až dodnes | CLS-Trieda C257; S-Trieda W222; E-Trieda W213; G-Trieda W463 |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184–265 | 400–620 | 2005 až dodnes | C-Trieda W204; CLS-Trieda W219; E-Trieda W211; E-Trieda W213; CLK-Trieda C209; CLS-Trieda W218; E-Trieda W212; R-Trieda W251; S-Trieda W222; GL-Trieda X164; GLC-Trieda X253; ML-Trieda W166; Sprinter W906; V-Trieda W639; GLK-Trieda X204; G-Trieda W463; S-Trieda W221 |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306–320 | 700–730 | 2005–2010 | E-Trieda W211; GL-Trieda X164;S-Trieda W221; ML-Trieda W164 |
OM640 | 4, radový | 16 | 2.0 | 82–140 | 180–300 | 2004–2012 | A-Trieda W169; B-Trieda W245 |
ОМ646 | 4, radový | 16 | 2.2 | 102–170 | 235–400 | 2002–2010 | C-Trieda W203; C-Trieda W204; CLK-Trieda C209; E-Trieda W211; Sprinter W906; V-Trieda W639 |
ОМ647 | 5, radový | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002–2005 | E-Trieda W211 |
ОМ613 | 6, radový | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999–2013 | E-Trieda W210; S-Trieda W220 |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250–260 | 560 | 1999–2005 | E-Trieda W211; G-Trieda W463; S-Trieda W220; ML-Trieda W163 |
OM654 | 4, radový | 16 | 2.0 | 150–245 | 360‒500 | 2016 až dodnes | C-Trieda W205; E-Trieda W213 |
Časté zlyhania motorov CDI
Zlyhania | Motory |
Predčasné opotrebenie vačkových hriadeľov, ktoré je určené konštrukciou motora. | OM612. |
Časté spálenie elektrických vodičov dodávajúcich prúd do vstrekovačov paliva a snímača plniaceho tlaku. | OM612, ОМ647. |
Prepálenie podložiek odolných voči ohňu pod vstrekovačmi, čo vedie k tvorbe kalu na ich povrchu. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Predčasné poškodenie piezo-vstrekovačov. | OM651. |
Nevyrovnanie ložísk vačkového hriadeľa sa môže objaviť vplyvom zlyhania olejového čerpadla. | OM651. |
Sacie potrubie je náchylné na prasknutie a stratu vzduchotesnosti, pretože je vyrobené z plastu. | OM651. |
Úniky chladiacej kvapaliny sa často objavia v blízkosti krytu termostatu a vodnej pumpy. | OM651. |
Úniky z chladiča oleja sú často spôsobené nespoľahlivosťou jeho tesnenia. | ОМ642. |
Vplyvom prasknutia výfukového zberného potrubia a vniknutia produktov opotrebenia do turbíny táto súčiastka predčasne zlyhá. | ОМ642. |
Motor je veľmi citlivý na prehriatie, čo vedie k tvorbe prasklín a zárezov. | ОМ629, ОМ628. |
Vylievanie paliva zo vstrekovačov, poškodenie palivového čerpadla. | ОМ629, ОМ628. |
EGR ventil sa zašpiní pomerne rýchlo, rovnako, ako aj sacia škrtiaca klapka. | OM640. |
Často sa poškodzujú snímače polohy vačkového hriadeľa a kľukového hriadeľa. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Výskyt vzduchových bublín v palivovom systéme vplyvom vysušenia rýchlych konektorov. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Komentovať