Steptronic je funkcia manuálneho radenia rýchlostí väčšinou na automatických prevodovkách s konvertormi krútiaceho momentu, inštalovaná na autách BMW, MG, MINI a Rover. Dnes sa objavuje aj na polo-automatických prevodovkách. Po prvýkrát sa objavila v polovici 90. rokov 20. storočia. Ak chcete prepnúť na manuálny režim, pákou je potrebné pohnúť do polohy „S“ alebo „M/S“. Jej pohnutím vpred alebo vzad môžete radiť nahor alebo nadol. Mnoho verzií áut má tlačidlá inštalované na volante, ktorými sa zapína režim manuálneho radenia rýchlostí.
Obľúbené prevodovky s režimom Steptronic
Index | Druh | Počet rýchlostí | Max objem motora , l | Max krútiaci moment, Nm | Inštalovaná na modeloch |
ZF 8HP45 | Automatická prevodovka s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu | 8 | 3,5 | 500 | BMW F20; BMW F22; BMW F30; BMW X3 F25; BMW X5 F15; BMW F10 |
ZF 8HP70 | Automatická prevodovka s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu | 8 | 6,2 | 750 | BMW F30; BMW F10; BMW G11; BMW X5 F15 |
ZF 8HP90 | Automatická prevodovka v hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu | 8 | 8,0 | 1000 | BMW G11/G12 |
ZF VT1-11A | CVT | – | 1,6 | 150 | MG MGF; MG Rover 25; MG Rover TF; MINI Hatch |
Getrag 7DCT300 | Automatizovaná s dvojitou spojkou | 7 | 2,0 | 320 | MINI Hatch; MINI Convertible |
Komentovať