DSTC: definícia, funkcia, princíp funkčnosti, a príčiny zlyhania

DSTC: definícia, funkcia, princíp funkčnosti, a príčiny zlyhania

DSTC, čo znamená Dynamic Stability & Traction Control (dynamická stabilita a kontrola trakcie), je systém inštalovaný na autách Volvo. Po prvýkrát sa systém objavil na modeli Volvo S80 sedan z roku 1998. Tento systém hrá hlavnú úlohu v bezpečnosti auta; vylepšuje ovládateľnosť a manévrovanie, a pomáha zabrániť šmyku a prekĺzavaniu kolies.

Ako funguje systém DSTC

Udržanie stability je dosiahnuté porovnávaním zamýšľaného smeru jazdy vozidla so skutočným smerom jazdy auta. Pre určenie správnej trajektórie jazdy procesor využíva údaje zo snímača uhla volantu, údaje o tlaku v brzdovom systéme, a údaje z polohy spínača brzdového svetla. Pre určenie skutočného smeru jazdy sa zohľadňujú aj iné parametre: rýchlosť kolies, hodnota vychýlenia sa od kurzu, a centrifugálna sila.

Podľa potreby systém aktivuje brzdy, aby sa auto dostalo späť na svoju zamýšľanú dráhu jazdy. Z toho dôvodu sa môže mierne znížiť krútiaci moment motora zmenou množstva vstrekovaného paliva.

Systém je vždy zapnutý a nie je možné ho vypnúť. Vodič však môže zapnúť športový režim Sport, kde mu systém umožňuje, napríklad, „kontrolované šmýkanie“.

Obľúbené modely Volvo vybavené systémom DSTC

  • V60 I, II;
  • S80 I, II; 
  • V70 II, III;
  • S60 I, II;
  • V90 Cross Country. 

Príčiny zlyhania systému DSTC

  • Snímač uhla volantu sa často kazí.
  • Snímače rýchlosti kolies sa zašpinia.
  • Vodiče sa môžu poškodiť.
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty