JTD motory: prevádzkové vlastnosti

JTD motory: prevádzkové vlastnosti

JTD je séria dieselových motorov vybavených systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail od spoločnosti Fiat Chrysler Automobiles. Tieto motory sa inštalujú na autách značiek Fiat, Lancia, a Alfa Romeo. Modely značiek Chrysler, Jeep, Maserati, RAM, a niektoré iné autá majú tiež tieto motory. Vyrábajú sa od roku 1997. Boli to prvé motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail – vytvorený v rámci spolupráce firiem Fiat a Bosch. Niektoré JTD motory boli vytvorené v spolupráci s General Motors. Všetky boli vybavené dvojitým turbodúchadlom alebo turbodúchadlom s variabilnou geometriou. Sú typické vysokým výkonom, spoľahlivosťou a úsporou paliva.

Obľúbené motory JTD

Kód motora Názov verzie Objem, L Počet a usporiadanie valcov Počet ventilov Výkon, hp Max krútiac moment, N·m Začiatok výroby Inštalovaný na modeloch
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; od 2002, MultiJet 1.9 4, radové 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1.9 4, radové 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo; Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000  MultiJet 1.3 4, radové 16 70–105 170 2003 Fiat Punto;Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000. Multijet 1.6  4, radové 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2.0 4, radové 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato;Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2.4 5, radové 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet 2.4 5, radové 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2.3 4, radové 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

Bežné zlyhania motorov JTD

ZlyhaniaMotory
Vo verziách s plastovým sacím potrubím sa víriace klapky môžu pretrhnúť a poškodiť motor, ak sa dostanú do spaľovacích komôr.1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Ak sa olej nevymení včas, vstrekovače paliva sa môžu rýchlo upchať. Po vyčistení nevydržia dlho.1.9 MultiJet.
Olej sa rýchlo spaľuje, čo spôsobuje preskakovanie rozvodovej reťaze.1.3 MultiJet.
Rozvodová reťaz má krátku životnosť. Ak sa poškodí, poškodia sa aj vahadlá.1.3 MultiJet.
Zlyhania elektronickej riadiacej jednotky motora počas mrazu, kvôli čomu nie je možné naštartovať motor.1.3 MultiJet.
Spod termostatu začne unikať chladiaca kvapalina, čo bude viesť k prehrievaniu motora. V niektorých verziách je samotný termostat náchylný na prasknutie.1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II.
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty