ATTESA: popis, vlastnosti a princíp funkčnosti

ATTESA: popis, vlastnosti a princíp funkčnosti

ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) je názov systému pohonu všetkých kolies v autách Nissan a Infiniti. Systém sa po prvýkrát objavil v roku 1987 pri zverejnení modelu Nissan Bluebird U12. Systém vylepšuje schopnosti auta v teréne a pomáha získať trakciu na klzkom povrchu. Pomáha účinne využiť krútiaci moment motora. Tiež vylepšuje dynamické vlastnosti vozidla a stabilitu pri jazde v zákrutách.

Ako tento systém funguje

ATTESA systém pohonu všetkých kolies môže byť plnohodnotný alebo na vyžiadanie. Najskôr boli autá s priečnymi motormi vybavené prevodnou skriňou s planétovým stredovým diferenciálom. Zamykal sa pomocou viskóznej spojky. Krútiaci moment motora sa rozložil medzi všetky 4 kolesá podľa podmienok na ceste.

Neskôr sa používal pohon všetkých kolies na vyžiadanie. Nemá centrálny diferenciál. Namiesto toho je skosený prevod uložený v prevodnej skrini a spojený s prídavným hriadeľom predného diferenciálu. Tento prevod neustále prenáša krútiaci moment na kardanový hriadeľ. Viskózna spojka riadená palubným počítačom spája kardanový hriadeľ s rozvodovkou zadnej nápravy.

Komplikovanejší systém je inštalovaný na autách s pozdĺžnym motorom. Viackotúčová spojka s čerpadlom je prítomná v prevodnej skrini. Keď sa odpojí, 100% krútiaceho momentu motora je dodávaného iba na zadnú nápravu.

Vlastnosti

Názov Druh pohonu Typické vlastnosti Prvý rok výroby Autá vybavené týmto systémom
ATTESA Plnohodnotný Samosvorný centrálny diferenciál je zamknutý pomocou viskóznej spojky. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
Čiastočný Zadná náprava je zapojená viskóznou spojkou, keď je predná v šmyku a môže dostať až 50% krútiaceho momentu motora. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS Čiastočný Viackotúčová spojka sa používa ako centrálny diferenciál. Až 50% krútiaceho momentu sa môže presunúť na prednú nápravu. Niektoré verzie majú manuálnu plnú uzávierku spojky s tlačidlom. V tomto režime sa krútiaci moment rovnomerne rozdelí medzi prednú a zadnú nápravu. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Používajú sa rovnaké jednotky, ako v prípade ATTESA E-TS. Rozdiel tkvie v samosvornom diferenciáli s aktívnym riadením, ktorý distribuuje krútiaci moment medzi kolesá. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

    Váš profil je váš osobný asistent.

    Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty