Čo je to S-AWC? Vlastnosti a technické špecifikácie

Čo je to S-AWC (Super All Wheel Control)? Vlastnosti a technické špecifikácie

S-AWC (Super All Wheel Control) je značkový systém kontroly dynamiky vozidla, ktorý sa inštaloval na autách Mitsubishi s pohonom všetkých kolies (AWD). Používa sa od roku 2007. Systém kontroluje, koľko krútiaceho momentu sa prenáša na každé koleso. Vylepšuje sa tým dynamika vozidla, ovládateľnosť, bezpečnosť a vlastnosti v teréne.

Ako funguje systém S-AWC

Pohon všetkých kolies v autách so systémom S-AWC môže byť plnohodnotný alebo na vyžiadanie. Elektronicky riadená viackotúčová spojka alebo centrálny diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment symetricky, sa používa na rozloženie krútiaceho momentu medzi nápravy. V hybridných verziách nie je medzi nápravami mechanické spojenie. Zadná náprava je napájaná elektromotorom.

S-AWC optimalizuje prevádzku nasledovných systémov:

  • AYC (aktívna kontrola vychýlenia sa od kurzu jazdy): Kontroluje diferenciály kolies a posilňovač riadenia. Systém distribuuje krútiaci moment medzi všetky 4 kolesá podľa podmienok na ceste.
  • ASC (aktívna kontrola stability): Pomáha udržať zamýšľanú dráhu jazdy spomalením nápravy, ktorá prekĺzava, a redukovaním krútiaceho momentu motora.
  • Sport ABS: Vylepšuje brzdovú účinnosť pri jazde cez zákruty a bráni šmyku.

Technické vlastnosti systému S-AWC

Typ pohonu Rozloženie krútiaceho momentu Režimy Modely Mitsubishi vybavené týmto typom pohonu
Medzi nápravy Medzi kolesá
Pohon všetkých kolies na vyžiadanie Viackotúčová spojka zapája zadnú nápravu, keď deteguje, že predná náprava prekĺzava. Systém AYC kontroluje posilňovač riadenia, aktívny predný diferenciál a brzdy. Eco: Na šetrenie paliva. Snow: Na klzké povrchy. Normal: Na suché vozovky. Lock: Pre off-road povrchy. Outlander
Hybridný pohon všetkých kolies Twin Motor 4WD systém kontroluje 2 elektromotory, z ktorého každý poháňa vlastnú nápravu. Systém AYC spomaľuje preklz kolies použitím brzdového mechanizmu. Normal: Pre jazdu na dobrých povrchoch. 4WD Lock: Pre off-road podmienky. Outlander PHEV
Plnohodnotný pohon všetkých kolies Centrálny diferenciál distribuuje krútiaci moment motora v pomere 50:50. Systém AYC kontroluje brzdy a aktívny diferenciál. Tarmac: Pre suché povrchy. Gravel: Pre mokré a hlinené povrchy. Snow: Pre klzké povrchy. Lancer Evolution
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty