CST (systém kontroly trakcie a stability – Traction and Stability Control) je systém kontroly stability používaný v autách Ferrari. Tento systém optimalizuje prevádzku protišmykového systému a systému kontroly trakcie, systému ABS a systému rozloženia brzdnej sily. Pomáha udržať zamýšľanú trajektóriu jazdy pri manévrovaní. Systém vylepšuje dynamiku auta pri jazde na klzkých povrchoch.
Ako funguje systém CST
Systém porovnáva skutočný smer jazdy so zamýšľaným smerom, aby sa eliminovali rozdiely medzi nimi. Vodičov vstup je zhodnotený pomocou uhla natočenia volantu, polohy brzdového a plynového pedála, a tlaku v brzdovom systéme. Skutočná trajektória jazdy je detegovaná senzormi merajúcimi mieru vychýlenia vozidla od kurzu jazdy, laterálnu a pozdĺžnu akceleráciu a rýchlosť kolies.
Ak je detegovaná nedotáčavosť alebo pretáčavosť, systém CST aktivuje ABS hydraulickú jednotku, ktorá spomalí kolesá, ktoré sa šmýkajú, čím sa obnoví trakcia a trajektória jazdy. Ak brzdenie nie je dostatočné, obmedziť sa môže aj krútiaci moment motora.
Táto technológia ponúka niekoľko rôznych prevádzkových režimov, ktoré určia, do akej miery systém zasiahne do ovládania vozidla. Sú to: “Low Grip” – pre klzké vozovky; “Sport” – pre jazdu v podmienkach priemernej alebo vysokej trakcie; a “Race” – pre podmienky jazdy na pretekárskych okruhoch. Režimy “CT OFF” a “CST OFF” sú určené pre maximalizáciu pretekárskeho výkonu vozidla a na jazdu na uvoľnených povrchoch.
Obľúbené modely Ferrari vybavené systémom CST
- F430
- F12
- Monza
- 488
- California
- 812 F152M
Dôvody zlyhaní
- Zlyhanie parkovacích senzorov
- Zlyhania motora, napríklad neustále vynechávanie valcov
- Tlak v pneumatikách, ktorý sa líši od odporúčaného tlaku
- Vybitá autobatéria.
Komentovať