4×4 Allgrip: definícia, vlastnosti a princíp funkčnosti

4×4 Allgrip: definícia, vlastnosti a princíp funkčnosti

4×4 Allgrip je inteligentný systém pohonu všetkých kolies, ktorý je inštalovaný v autách Suzuki. Po prvýkrát sa objavil na modeli Vitara v roku 1988. Systém riadi motor, systém pohonu a ESP. Umožňuje zvoliť optimálny jazdný režim na akejkoľvek vozovke a v akýchkoľvek podmienkach počasia. Takisto vylepšuje účinnosť využitia paliva a znižuje škodlivé emisie.

Druhy systému 4×4 Allgrip a ako tieto systémy fungujú

Auto (plnohodnotný): Používa sa na modeloch Swift a Ignis. Namiesto centrálneho diferenciálu sa na distribúciu krútiaceho momentu používa viackotúčová hydraulická spojka so silikónovým olejom. Mazivo sa zahreje a expanduje, ak je rozdiel medzi rýchlosťou kolies na rozdielnych nápravách. Dodatočný krútiaci moment sa potom dodá na zadnú nápravu, aby predná náprava neprekĺzavala.

Select (na vyžiadanie): Nájdeme ho na modeloch Vitara a SX4. Systém 4×4 Allgrip využíva údaje o stave povrchu vozovky, polohe škrtiacej klapky a uhlu otočenia volantu. Umožňuje to distribuovanie výkonu na zadnú nápravu ešte pred tým než predná náprava začne prekĺzavať. Má 4 jazdné režimy:

  • Režim Auto ponúka účinnú spotrebu paliva. V predvolenom režime má auto predný pohon. Ak vozidlo deteguje, že predné kolesá prekĺzavajú, automaticky sa aktivuje pohon všetkých kolies.
  • Režim Sport vylepšuje manévrovanie, a podľa potreby distribuuje krútiaci moment na zadnú nápravu. Navyše, keď stlačíte plynový pedál, motor reaguje rýchlejšie.
  • Režim Snow zaručuje bezpečnú jazdu a stabilné držanie na klzkej a snehom pokrytej vozovke. Podľa uhla natočenia volantu a polohy plynového pedála distribuuje výkon na všetky 4 kolesá.
  • Režim Lock vylepšuje schopnosti auta v teréne. Rozdeľuje krútiaci moment motora rovnomerne medzi obe nápravy.

Želaný režim 4×4 Allgrip je možné zvoliť použitím spínača, ktorý je inštalovaný na stredovej konzole.

Pro (čiastočný): Je vytvorený pre jazdu na drsných cestách. Inštaluje sa na model Jimny SUV. Medzi kardanovými hriadeľmi je inštalovaná rozvodovka. V náročných podmienkach na ceste poskytuje nízky prevodový pomer, a v normálnych podmienkach vysoký prevodový pomer. Podľa potreby môžu byť nápravy pevne spojené, a krútiaci moment sa rozdelí rovnomerne.

Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty