Čo je to All-Trac? Vlastnosti a technické špecifikácie

Čo je to All-Trac? Vlastnosti a technické špecifikácie

All-Trac je systém plnohodnotného systému pohonu všetkých kolies inštalovaný na niektorých autách Toyota v rokoch 1988 až 2000. Vyvinutý bol japonským výrobcom áut Toyota Motor Corporation v roku 1986 a pôvodne mal názov GT-Four. V tom čase bol považovaný za revolučný, pretože obsahoval uzamykací centrálny diferenciál. Predtým toto nebolo možné vidieť v osobných autách.

Dizajn systému All-Trac a ako tento systém funguje

V prvých verziách systému bol výstupný krútiaci moment prevodovky dodávaný do centrálneho diferenciálu, ktorý bol integrovaný do predného diferenciálu. Výkon sa potom rovnomerne distribuoval medzi nápravy. Tým sa vylepšila trakcia kolies na všetkých povrchoch. Taktiež tu bola možnosť manuálne zamknúť rozvodovku použitím tlačidla „Center Diff. Lock“ v kabíne auta. Po stlačení sa nápravy pevne spojili a kardanové hriadele predného a zadného diferenciálu rotovali rovnakou rýchlosťou.

Neskôr viskózna spojka nahradila centrálny diferenciál.

Autá vybavené systémom All-Trac

Model Roky výroby Výbavy, ktoré obsahovali tento systém Objem motora (l) Výkon motora (hp)
Camry V20 1988–1991 DX, LE 2 82–140 
Corolla E90 1988–1992 Standard a SR5 1.6 95–125 
Previa XR10 1990–1999 DX, LE 2.4 135
Celica А60 1988–1993 Standard 2 203–205
RAV4 XA10 1995–2000  2 119–129
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty