HiVec H-matic prevodovka: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

HiVec H-matic prevodovka: základné informácie, druhy, vlastnosti a technické parametre

HiVec H-matic je adaptívna prevodovka s funkciou manuálneho radenia, ktorá je inštalovaná na mnohých modeloch Hyundai. Je založená na klasickej automatickej prevodovke s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, a má 4, 5, alebo 6 rýchlostí. Funkcia adaptácie umožňuje nastavenie funkčnosti prevodovky do maximálneho možného rozsahu, čo vylepšuje dynamiku vozidla, zaručuje rýchle radenie rýchlostí, zvyšuje mieru bezpečnosti pri jazde, a znižuje spotrebu paliva.

Princíp funkčnosti

Ak chcete prepnúť do manuálneho režimu, radiacu páku bude potrebné preradiť do špeciálnej polohy (otvoru) s označením “Sports mode” (Športový režim). Zatlačte selektor do polohy “+” pre radenie nahor, a “-” pre radenie nadol. Krátke dvojité zatlačenie selektora do polohy “-” umožňuje preskočiť jeden prevodový stupeň. Manuálne ovládanie robí auto športovejším, vylepšuje ovládateľnosť a dynamiku pri niektorých manévroch, a zlepšuje výkon na klzkej vozovke.

Kód prevodovkyPočet rýchlostíMax krútiaci moment, NmMax objem motora, lTyp pohonuZačiatok výrobyModely áut vybavené týmto typom prevodovky
A4CF242002.0Predný pohon2005Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB
A5HF154003.8Predný pohon, Pohon všetkých kolies2005Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ
A5SR255505.0Zadný pohon, Pohon všetkých kolies2007Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM
A6LF163003.0Predný pohon2009Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM

Bežné zlyhania prevodoviek HiVec H-matic

ZlyhaniaPrevodovky
Prevodovka je veľmi citlivá na nečistoty v kvapaline. Kanáliky tela ventilu sa rýchlo upchajú, čo spôsobuje zlyhania v prevodovke.A4CF1; A5SR2
Trecie dosky hydraulického konvertora krútiaceho momentu sa opotrebujú vplyvom agresívnej jazdy.A5SR2; A6LF1
Drážky puzdra diferenciálu sa môžu odtrhnúť vplyvom dlhého pretáčania kolies.A6LF1
Plastová vaňa má krátku životnosť.A6LF1
Snímač rýchlosti sa vypáli v prípade častého prehrievania prevodovky.A6LF1; A5HF1
Súbor planétových prevodoviek sa môže poškodiť vplyvom agresívneho štýlu jazdy.A5HF1
Strata tesnosti tesnenia čerpadla prevodovky.A4CF1