HiVec H-matic je adaptívna prevodovka s funkciou manuálneho radenia, ktorá je inštalovaná na mnohých modeloch Hyundai. Je založená na klasickej automatickej prevodovke s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, a má 4, 5, alebo 6 rýchlostí. Funkcia adaptácie umožňuje nastavenie funkčnosti prevodovky do maximálneho možného rozsahu, čo vylepšuje dynamiku vozidla, zaručuje rýchle radenie rýchlostí, zvyšuje mieru bezpečnosti pri jazde, a znižuje spotrebu paliva.
Princíp funkčnosti
Ak chcete prepnúť do manuálneho režimu, radiacu páku bude potrebné preradiť do špeciálnej polohy (otvoru) s označením “Sports mode” (Športový režim). Zatlačte selektor do polohy “+” pre radenie nahor, a “-” pre radenie nadol. Krátke dvojité zatlačenie selektora do polohy “-” umožňuje preskočiť jeden prevodový stupeň. Manuálne ovládanie robí auto športovejším, vylepšuje ovládateľnosť a dynamiku pri niektorých manévroch, a zlepšuje výkon na klzkej vozovke.
Kód prevodovky | Počet rýchlostí | Max krútiaci moment, N⋅m | Max objem motora, l | Typ pohonu | Začiatok výroby | Modely áut vybavené týmto typom prevodovky |
A4CF2 | 4 | 200 | 2.0 | Predný pohon | 2005 | Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB |
A5HF1 | 5 | 400 | 3.8 | Predný pohon, Pohon všetkých kolies | 2005 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ |
A5SR2 | 5 | 550 | 5.0 | Zadný pohon, Pohon všetkých kolies | 2007 | Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM |
A6LF1 | 6 | 300 | 3.0 | Predný pohon | 2009 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM |
Bežné zlyhania prevodoviek HiVec H-matic
Zlyhania | Prevodovky |
Prevodovka je veľmi citlivá na nečistoty v kvapaline. Kanáliky tela ventilu sa rýchlo upchajú, čo spôsobuje zlyhania v prevodovke. | A4CF1; A5SR2 |
Trecie dosky hydraulického konvertora krútiaceho momentu sa opotrebujú vplyvom agresívnej jazdy. | A5SR2; A6LF1 |
Drážky puzdra diferenciálu sa môžu odtrhnúť vplyvom dlhého pretáčania kolies. | A6LF1 |
Plastová vaňa má krátku životnosť. | A6LF1 |
Snímač rýchlosti sa vypáli v prípade častého prehrievania prevodovky. | A6LF1; A5HF1 |
Súbor planétových prevodoviek sa môže poškodiť vplyvom agresívneho štýlu jazdy. | A5HF1 |
Strata tesnosti tesnenia čerpadla prevodovky. | A4CF1 |
Komentovať