D3, D4, a D5 sú preplňované dieselové pohonné jednotky so systémom vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na autách Volvo. Po prvýkrát sa objavili v roku 2001. Dnes sa tieto motory používajú na väčšine modelov tejto značky. Motory sú typické vysokým výkonom a spoľahlivosťou. Pracujú veľmi ticho a majú jednoduchú údržbu. Pomáhajú znižovať spotrebu paliva.
Vlastnosti motorov D3, D4, a D5
Motory D3, D4, a D5 majú 4 alebo 5 valcov. Sú vyrobené z hliníka. Tieto pohonné jednotky majú jedno alebo dve turbodúchadlá. Niekedy sa používa aj turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Podľa verzie môže byť systém vstrekovania vybavený elektromagnetickými alebo piezoelektrickými vstrekovačmi. V mechanizme časovania ventilov sa používa remeň. Niektoré z motorov majú systém I-Art – vlastný vynález spoločnosti Volvo. Zahŕňa používanie individuálnych snímačov tlaku a teploty a mikroprocesor pre každý vstrekovač. Vďaka tomu motor beží hladko a znižuje sa spotreba paliva a množstvo škodlivých emisií vypúšťaných do ovzdušia na najmenšiu možnú mieru.
Obľúbené motory D3, D4 a D5
Názov verzie | Kód | Počet valcov | Počet ventilov | Objem, l | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N⋅m | Začiatok výroby | Volvo modely vybavené týmto druhom motora |
D3 | D4204T16 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2018 | V40CC; XC40; S90; V60 |
D4204T9 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2015 | V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90 | |
D4204T4 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 350 | 2016 | S60CC; V60CC; V90; V60; XC60 | |
D5204T2 | 5 | 20 | 2.0 | 163 | 400 | 2010 | XC60; S60; V70; S80 | |
D4 | D4204T14 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 400 | 2014 | V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90 |
D5204T | 5 | 20 | 2.0 | 177 | 400 | 2009 | C30; C70; S40; V50 | |
D4204T6 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 420 | 2016 | XC90 | |
D5 | D5244T | 5 | 20 | 2.4 | 163 | 340 | 2001 | S60; V70; S80; XC70; XC90 |
D5244T4 | 5 | 20 | 2.4 | 185 | 400 | 2005 | S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90 | |
D5244T15 | 5 | 20 | 2.4 | 215 | 440 | 2010 | V60; S80; XC60; S60; XC70 | |
D4204T11 | 4 | 16 | 2.0 | 225 | 470 | 2016 | S60; V70; XC90 |
Bežné zlyhania motorov D3, D4 a D5
Zlyhania | Motory |
Gumové hadičky turbodúchadla a medzichladiča často praskajú. | D4204T14 |
Tesnenia rýchlo strácajú svoju tesnosť. | D4204T14 |
Môžu sa objaviť úniky spod tesnenia krytu ventilu. | D4204T14 |
Rozvodový remeň má krátku životnosť. | D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T |
Dieselový filter pevných častíc a EGR ventil sa pomerne rýchlo upchajú. | D4204T14; D5244T15; D5244T |
Tesnenie medzichladiča sa pomerne rýchlo stane nepoužiteľným. | D4204T9; D4204T4 |
Hydraulické zdvíhače sú pomerne citlivé na kvalitu paliva. | D5244T4; D5244T15; D5244T |
Vstrekovače paliva sa často kazia. | D5244T |
Ovládací tlakový ventil rozdeľovača paliva sa niekedy poškodí. | D5244T |
Víriace klapky sacieho zberného potrubia sa často zablokujú. | D5244T4 |
Aktivačný prvok turbodúchadla sa predčasne poškodí. | D5244T4 |
Komentovať