D3, D4, a D5 motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

D3, D4, a D5 motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

D3, D4, a D5 sú preplňované dieselové pohonné jednotky so systémom vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na autách Volvo. Po prvýkrát sa objavili v roku 2001. Dnes sa tieto motory používajú na väčšine modelov tejto značky. Motory sú typické vysokým výkonom a spoľahlivosťou. Pracujú veľmi ticho a majú jednoduchú údržbu. Pomáhajú znižovať spotrebu paliva.

Vlastnosti motorov D3, D4, a D5

Motory D3, D4, a D5 majú 4 alebo 5 valcov. Sú vyrobené z hliníka. Tieto pohonné jednotky majú jedno alebo dve turbodúchadlá. Niekedy sa používa aj turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Podľa verzie môže byť systém vstrekovania vybavený elektromagnetickými alebo piezoelektrickými vstrekovačmi. V mechanizme časovania ventilov sa používa remeň. Niektoré z motorov majú systém I-Art – vlastný vynález spoločnosti Volvo. Zahŕňa používanie individuálnych snímačov tlaku a teploty a mikroprocesor pre každý vstrekovač. Vďaka tomu motor beží hladko a znižuje sa spotreba paliva a množstvo škodlivých emisií vypúšťaných do ovzdušia na najmenšiu možnú mieru.

Obľúbené motory D3, D4 a D5

Názov verzie Kód Počet valcov Počet ventilov Objem, l Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N⋅m Začiatok výroby Volvo modely vybavené týmto druhom motora
D3 D4204T16 4 16 2.0 150 320 2018 V40CC; XC40; S90; V60
D4204T9 4 16 2.0 150 320 2015 V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90
D4204T4 4 16 2.0 150 350 2016 S60CC; V60CC; V90; V60; XC60
D5204T2 5 20 2.0 163 400 2010 XC60; S60; V70; S80
D4 D4204T14 4 16 2.0 190 400 2014 V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90
D5204T 5 20 2.0 177 400 2009 C30; C70; S40; V50
D4204T6 4 16 2.0 190 420 2016 XC90
D5 D5244T 5 20 2.4 163 340 2001 S60; V70; S80; XC70; XC90
D5244T4 5 20 2.4 185 400 2005 S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90
D5244T15 5 20 2.4 215 440 2010 V60; S80; XC60; S60; XC70
D4204T11 4 16 2.0 225 470 2016 S60; V70; XC90

Bežné zlyhania motorov D3, D4 a D5

ZlyhaniaMotory
Gumové hadičky turbodúchadla a medzichladiča často praskajú.D4204T14
Tesnenia rýchlo strácajú svoju tesnosť.D4204T14
Môžu sa objaviť úniky spod tesnenia krytu ventilu.D4204T14
Rozvodový remeň má krátku životnosť.D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T
Dieselový filter pevných častíc a EGR ventil sa pomerne rýchlo upchajú.D4204T14; D5244T15; D5244T
Tesnenie medzichladiča sa pomerne rýchlo stane nepoužiteľným.D4204T9; D4204T4
Hydraulické zdvíhače sú pomerne citlivé na kvalitu paliva.D5244T4; D5244T15; D5244T
Vstrekovače paliva sa často kazia.D5244T
Ovládací tlakový ventil rozdeľovača paliva sa niekedy poškodí.D5244T
Víriace klapky sacieho zberného potrubia sa často zablokujú.D5244T4
Aktivačný prvok turbodúchadla sa predčasne poškodí.D5244T4
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty