D3, D4, a D5 motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

D3, D4, a D5 motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

D3, D4, a D5 sú preplňované dieselové pohonné jednotky so systémom vstrekovania paliva Common Rail, inštalované na autách Volvo. Po prvýkrát sa objavili v roku 2001. Dnes sa tieto motory používajú na väčšine modelov tejto značky. Motory sú typické vysokým výkonom a spoľahlivosťou. Pracujú veľmi ticho a majú jednoduchú údržbu. Pomáhajú znižovať spotrebu paliva.

Vlastnosti motorov D3, D4, a D5

Motory D3, D4, a D5 majú 4 alebo 5 valcov. Sú vyrobené z hliníka. Tieto pohonné jednotky majú jedno alebo dve turbodúchadlá. Niekedy sa používa aj turbodúchadlo s variabilnou geometriou. Podľa verzie môže byť systém vstrekovania vybavený elektromagnetickými alebo piezoelektrickými vstrekovačmi. V mechanizme časovania ventilov sa používa remeň. Niektoré z motorov majú systém I-Art – vlastný vynález spoločnosti Volvo. Zahŕňa používanie individuálnych snímačov tlaku a teploty a mikroprocesor pre každý vstrekovač. Vďaka tomu motor beží hladko a znižuje sa spotreba paliva a množstvo škodlivých emisií vypúšťaných do ovzdušia na najmenšiu možnú mieru.

Obľúbené motory D3, D4 a D5

Názov verzie Kód Počet valcov Počet ventilov Objem, l Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N⋅m Začiatok výroby Volvo modely vybavené týmto druhom motora
D3 D4204T16 4 16 2.0 150 320 2018 V40CC; XC40; S90; V60
D4204T9 4 16 2.0 150 320 2015 V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90
D4204T4 4 16 2.0 150 350 2016 S60CC; V60CC; V90; V60; XC60
D5204T2 5 20 2.0 163 400 2010 XC60; S60; V70; S80
D4 D4204T14 4 16 2.0 190 400 2014 V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90
D5204T 5 20 2.0 177 400 2009 C30; C70; S40; V50
D4204T6 4 16 2.0 190 420 2016 XC90
D5 D5244T 5 20 2.4 163 340 2001 S60; V70; S80; XC70; XC90
D5244T4 5 20 2.4 185 400 2005 S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90
D5244T15 5 20 2.4 215 440 2010 V60; S80; XC60; S60; XC70
D4204T11 4 16 2.0 225 470 2016 S60; V70; XC90

Bežné zlyhania motorov D3, D4 a D5

ZlyhaniaMotory
Gumové hadičky turbodúchadla a medzichladiča často praskajú.D4204T14
Tesnenia rýchlo strácajú svoju tesnosť.D4204T14
Môžu sa objaviť úniky spod tesnenia krytu ventilu.D4204T14
Rozvodový remeň má krátku životnosť.D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T
Dieselový filter pevných častíc a EGR ventil sa pomerne rýchlo upchajú.D4204T14; D5244T15; D5244T
Tesnenie medzichladiča sa pomerne rýchlo stane nepoužiteľným.D4204T9; D4204T4
Hydraulické zdvíhače sú pomerne citlivé na kvalitu paliva.D5244T4; D5244T15; D5244T
Vstrekovače paliva sa často kazia.D5244T
Ovládací tlakový ventil rozdeľovača paliva sa niekedy poškodí.D5244T
Víriace klapky sacieho zberného potrubia sa často zablokujú.D5244T4
Aktivačný prvok turbodúchadla sa predčasne poškodí.D5244T4