iTEQ (DDi iTEQ) je séria dieselových motorov vyrábaných spoločnosťou Isuzu Motors. Prvý motor v tejto produktovej rade bol predstavený v roku 2004. Inštalovaný bol na pickupe D-Max, a na SUV so samonosnou konštrukciou karosérie MU-7 a MU-X. Vozidlá mali k dispozícii systém vstrekovania paliva Common Rail.
Vlastnosti motorov iTEQ
Motory iTEQ sú radové, štvorvalcové, so 16 ventilmi. Všetky majú jedno alebo dve turbodúchadlá a medzichladič. Niektoré verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou. Blok motora je vyrobený z liateho železa a hlava valcov je zo špeciálnej hliníkovej zliatiny, ktorá je patentovaná spoločnosťou Isuzu Motors. Mechanizmus časovania ventilov má obvykle oceľovú reťaz. Zostava plunžera a valca vstrekovačov paliva je pokrytá ebonitom, čo zaručuje dlhú životnosť jednotky aj pri používaní nekvalitného paliva, a je to typickým prvkom vstrekovačov paliva v motoroch značky Isuzu.
Obľúbené motory iTEQ
Séria | Kapacita, L | Kód verzie/strong> | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N·m | Začiatok výroby | Modely vybavené týmto druhom motora |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (iba pre Európu) |
Bežné zlyhania motorov iTEQ
Zlyhania | Motory |
Hromadenie uhlíkových usadenín na EGR ventile, čo spôsobí jeho zablokovanie. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Časom sa menia vzdialenosti ventilov. Potrebné je manuálne nastavenie vplyvom chýbajúceho hydraulického automatického nastavenia. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Dieselový filter pevných častíc sa upchá pri pomerne nízkom počte najazdených km. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Komentovať