iTEQ (DDi iTEQ) motory: prevádzkové vlastnosti

iTEQ (DDi iTEQ) motory: prevádzkové vlastnosti

iTEQ (DDi iTEQ) je séria dieselových motorov vyrábaných spoločnosťou Isuzu Motors. Prvý motor v tejto produktovej rade bol predstavený v roku 2004. Inštalovaný bol na pickupe D-Max, a na SUV so samonosnou konštrukciou karosérie MU-7 a MU-X. Vozidlá mali k dispozícii systém vstrekovania paliva Common Rail.

Vlastnosti motorov iTEQ

Motory iTEQ sú radové, štvorvalcové, so 16 ventilmi. Všetky majú jedno alebo dve turbodúchadlá a medzichladič. Niektoré verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou. Blok motora je vyrobený z liateho železa a hlava valcov je zo špeciálnej hliníkovej zliatiny, ktorá je patentovaná spoločnosťou Isuzu Motors. Mechanizmus časovania ventilov má obvykle oceľovú reťaz. Zostava plunžera a valca vstrekovačov paliva je pokrytá ebonitom, čo zaručuje dlhú životnosť jednotky aj pri používaní nekvalitného paliva, a je to typickým prvkom vstrekovačov paliva v motoroch značky Isuzu.

Obľúbené motory iTEQ

Séria Kapacita, L Kód verzie/strong> Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N·m Začiatok výroby Modely vybavené týmto druhom motora
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (iba pre Európu)

Bežné zlyhania motorov iTEQ

ZlyhaniaMotory
Hromadenie uhlíkových usadenín na EGR ventile, čo spôsobí jeho zablokovanie.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Časom sa menia vzdialenosti ventilov. Potrebné je manuálne nastavenie vplyvom chýbajúceho hydraulického automatického nastavenia.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Dieselový filter pevných častíc sa upchá pri pomerne nízkom počte najazdených km.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX