CRD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

CRD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

CRD motory sú dieselové preplňované motory so systémom priameho vstrekovania paliva, a sú inštalované na autách Chrysler, Dodge, a Jeep. Dostupné sú od roku 2000. Tieto pohonné jednotky vyrábajú spoločnosti VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG, a Daimler AG a sú typické vysokým výkonom a výbornými hodnotami krútiaceho momentu.

Vlastnosti motorov CRD

Väčšina CRD motorov má blok motora z liateho železa; verzie s hliníkovým blokom motora sú zriedkavé. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz alebo remeň. Common Rail systém sa väčšinou používa na dodávku paliva. ECD motory, ktoré sú vybavené jednotkovými vstrekovačmi, sú výnimkou. Turbodúchadlá pre tieto motory obvykle vyrába firma Garrett alebo IHI.

Obľúbené motory CRD

Kód Výrobca Objem motora, l Počet a usporiadanie valcov Počet ventilov Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, Nm Začiatok výroby Modely áut vybavené týmto druhom motora
ENJ VM Motori 2.5 radový, štvorvalcový 16 141 340 2000 Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ENS VM Motori 2.8 radový, štvorvalcový 16 160–200 360– 460 2006 Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro
ENR VM Motori 2.8 radový, štvorvalcový 16 150–163 360–400 2000 Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ECD Volkswagen AG 2.0 radový, štvorvalcový 16 140 310 2006 Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK
EXF Fiat Powertrain/ VM Motori 3.0 V6 24 190– 250 440–570 2010 Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2
EDJ Daimler AG 2.2 radový, štvorvalcový 16 121– 150 300 2002 Chrysler PT Cruiser
ECE Volkswagen AG 2.0 radový, štvorvalcový 16 140 310 2006 Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK
EXL Daimler AG 3.0 V6 24 218 510 2005 Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK

Bežné zlyhania motorov CRD

ZlyhaniaMotory
Ovládací ventil tlaku paliva sa často kazí.ENJ; ENS; ENR
Vstrekovače sa často stanú nepoužiteľnými.ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR
Snímač prúdenia vzduchu sa predčasne upchá. Obvykle je to spôsobené pretrhnutím membrány ventilu ventilácie kľukovej skrine.ENJ
Termostat má relatívne krátku životnosť.ENJ; EXF
Snímač polohy kľukového hriadeľa sa niekedy poškodí.EDJ; ENJ
Turbodúchadlo má krátku životnosť.ENS; EXL; ECE; ECD; ENR
Konektor ohrievača palivového filtra často stráca svoju tesnosť.ENS; ENR
Na EGR ventile sa rýchlo hromadia uhlíkové usadeniny a zablokuje sa.ECD; ECE
Hadičky turbodúchadla sú náchylné na prasknutie.EXF
Ventil chladiča motorového oleja sa poškodí, čo vedie k nedostatku oleja.EXF
Klapky sacieho potrubia sa často zablokujú.EXL; EDJ
Rýchloupínacie konektory palivového systému strácajú elasticitu, čo vedie k tvorbe vzduchových bublín.EDJ
Často sa objavujú úniky motorového oleja.EXL
Výfukové zvodové potrubie je náchylné na prasknutie.EXL