CRD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

CRD motory: čo to znamená a jeho výkonnostné parametre

CRD motory sú dieselové preplňované motory so systémom priameho vstrekovania paliva, a sú inštalované na autách Chrysler, Dodge, a Jeep. Dostupné sú od roku 2000. Tieto pohonné jednotky vyrábajú spoločnosti VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG, a Daimler AG a sú typické vysokým výkonom a výbornými hodnotami krútiaceho momentu.

Vlastnosti motorov CRD

Väčšina CRD motorov má blok motora z liateho železa; verzie s hliníkovým blokom motora sú zriedkavé. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz alebo remeň. Common Rail systém sa väčšinou používa na dodávku paliva. ECD motory, ktoré sú vybavené jednotkovými vstrekovačmi, sú výnimkou. Turbodúchadlá pre tieto motory obvykle vyrába firma Garrett alebo IHI.

Obľúbené motory CRD

KódVýrobcaObjem motora, lPočet a usporiadanie valcovPočet ventilovMax. výkon, hpMax. krútiaci moment, NmZačiatok výrobyModely áut vybavené týmto druhom motora
ENJVM Motori2.5radový, štvorvalcový161413402000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ENSVM Motori2.8radový, štvorvalcový16160–200360– 4602006Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro
ENRVM Motori2.8radový, štvorvalcový16150–163360–4002000Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ
ECDVolkswagen AG2.0radový, štvorvalcový161403102006Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK
EXFFiat Powertrain/ VM Motori3.0V624190– 250440–5702010Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2
EDJDaimler AG2.2radový, štvorvalcový16121– 1503002002Chrysler PT Cruiser
ECEVolkswagen AG2.0radový, štvorvalcový161403102006Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK
EXLDaimler AG3.0V6242185102005Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK

Bežné zlyhania motorov CRD

ZlyhaniaMotory
Ovládací ventil tlaku paliva sa často kazí.ENJ; ENS; ENR
Vstrekovače sa často stanú nepoužiteľnými.ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR
Snímač prúdenia vzduchu sa predčasne upchá. Obvykle je to spôsobené pretrhnutím membrány ventilu ventilácie kľukovej skrine.ENJ
Termostat má relatívne krátku životnosť.ENJ; EXF
Snímač polohy kľukového hriadeľa sa niekedy poškodí.EDJ; ENJ
Turbodúchadlo má krátku životnosť.ENS; EXL; ECE; ECD; ENR
Konektor ohrievača palivového filtra často stráca svoju tesnosť.ENS; ENR
Na EGR ventile sa rýchlo hromadia uhlíkové usadeniny a zablokuje sa.ECD; ECE
Hadičky turbodúchadla sú náchylné na prasknutie.EXF
Ventil chladiča motorového oleja sa poškodí, čo vedie k nedostatku oleja.EXF
Klapky sacieho potrubia sa často zablokujú.EXL; EDJ
Rýchloupínacie konektory palivového systému strácajú elasticitu, čo vedie k tvorbe vzduchových bublín.EDJ
Často sa objavujú úniky motorového oleja.EXL
Výfukové zvodové potrubie je náchylné na prasknutie.EXL