CRD motory sú dieselové preplňované motory so systémom priameho vstrekovania paliva, a sú inštalované na autách Chrysler, Dodge, a Jeep. Dostupné sú od roku 2000. Tieto pohonné jednotky vyrábajú spoločnosti VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG, a Daimler AG a sú typické vysokým výkonom a výbornými hodnotami krútiaceho momentu.
Vlastnosti motorov CRD
Väčšina CRD motorov má blok motora z liateho železa; verzie s hliníkovým blokom motora sú zriedkavé. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz alebo remeň. Common Rail systém sa väčšinou používa na dodávku paliva. ECD motory, ktoré sú vybavené jednotkovými vstrekovačmi, sú výnimkou. Turbodúchadlá pre tieto motory obvykle vyrába firma Garrett alebo IHI.
Obľúbené motory CRD
Kód | Výrobca | Objem motora, l | Počet a usporiadanie valcov | Počet ventilov | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N⋅m | Začiatok výroby | Modely áut vybavené týmto druhom motora |
ENJ | VM Motori | 2.5 | radový, štvorvalcový | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2.8 | radový, štvorvalcový | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2.8 | radový, štvorvalcový | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2.0 | radový, štvorvalcový | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2.2 | radový, štvorvalcový | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2.0 | radový, štvorvalcový | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Bežné zlyhania motorov CRD
Zlyhania | Motory |
Ovládací ventil tlaku paliva sa často kazí. | ENJ; ENS; ENR |
Vstrekovače sa často stanú nepoužiteľnými. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Snímač prúdenia vzduchu sa predčasne upchá. Obvykle je to spôsobené pretrhnutím membrány ventilu ventilácie kľukovej skrine. | ENJ |
Termostat má relatívne krátku životnosť. | ENJ; EXF |
Snímač polohy kľukového hriadeľa sa niekedy poškodí. | EDJ; ENJ |
Turbodúchadlo má krátku životnosť. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Konektor ohrievača palivového filtra často stráca svoju tesnosť. | ENS; ENR |
Na EGR ventile sa rýchlo hromadia uhlíkové usadeniny a zablokuje sa. | ECD; ECE |
Hadičky turbodúchadla sú náchylné na prasknutie. | EXF |
Ventil chladiča motorového oleja sa poškodí, čo vedie k nedostatku oleja. | EXF |
Klapky sacieho potrubia sa často zablokujú. | EXL; EDJ |
Rýchloupínacie konektory palivového systému strácajú elasticitu, čo vedie k tvorbe vzduchových bublín. | EDJ |
Často sa objavujú úniky motorového oleja. | EXL |
Výfukové zvodové potrubie je náchylné na prasknutie. | EXL |
Komentovať