Čo je to INVECS I-III? Vlastnosti a technické parametre prevodovky

Čo je to INVECS I-III? Vlastnosti a technické parametre prevodovky

INVECS I-III je chytrý systém ovládania prevodovky vytvorený spoločnosťou Mitsubishi Motors, slúžiaci pre klasické automatické prevodovky a kontinuálne variabilné prevodovky. Systém sa prispôsobí štýlu jazdy vodiča a má k dispozícii aj bezspojkové manuálne radenie. Táto technológia sa po prvýkrát predstavila v roku 1992, a model Mitsubishi Galant bolo prvé auto s týmto systémom. Tretia generácia prevodoviek INVECS sa dnes inštaluje na aktuálne predávaných modeloch.

Ako funguje INVECS I-III

Prvá generácia systému INVECS bola komplexným systémom, ktorý sa prispôsoboval funkčnosti prevodovky, systému pohonu, riadenia a zavesenia kolies. Pracoval spolu s bežnou automatickou prevodovkou vybavenou hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu a súborom planétových prevodoviek.

Vo svojej druhej generácii sa systém INVECS znova spároval s bežnou automatickou prevodovkou, no s výrazne rozšírenými funkciami, ako napríklad so schopnosťou prispôsobiť sa individuálnemu štýlu jazdy, a s manuálnym režimom so sekvenčným radením rýchlostí.

Tretia generácia tohto systému je určená na prácu s plynulou prevodovkou, čo umožňuje extrémne hladkú zmenu prevodového pomeru a účinné využívanie výkonu motora. Športový režim pre manuálne radenie má 6 simulovaných rýchlostí.

Radiaca páka sa používa na ovládanie prevodovky INVECS I-III v manuálnom režime, a niektoré autá majú aj páčkové radenie.

Obľúbené prevodovky INVECS I-III

INVECS generácia Debut Kód prevodovky Typ prevodovky Počet rýchlostí Max objem motora, L Pohon Aplikovanie na modeloch
I 1992 F4A33 Automatická s konvertorom krútiaceho momentu 4 3.0 Predný pohon Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
W4A32 Automatická s konvertorom krútiaceho momentu 4 3.0 Pohon všetkých kolies Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
II 1994 F4A42 Automatická s konvertorom krútiaceho momentu 4 2.8 Predný pohon Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer
F5A5 Automatická s konvertorom krútiaceho momentu 5 3.8 Predný pohon, Pohon všetkých kolies Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse
III 2000 W1CJA (JF011E) CVT 2.5 Pohon všetkých kolies Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander

Bežné zlyhania prevodoviek INVECS I-III

ZlyhaniaPrevodovky
Vložky a tesnenia sa poškodia vplyvom opotrebenia prvkov konvertora krútiaceho momentu, čo spôsobí objavenie únikov.F4A33; W4A32
Trecie dosky sa spália vplyvom prehrievania, čo spôsobí problémy pri radení rýchlostí.F4A33; W4A32
Zašpinia sa kontakty solenoidu.F4A33; F4A42; W4A32
Zníži sa hladina maziva, čo spôsobí poškodenie čerpadla prevodovky.F4A42
Prietokový ovládací ventil čerpadla prevodovky sa poškodí.W1CJA (JF011E)
Ložisko vstupného a výstupného hriadeľa sa opotrebuje.W1CJA (JF011E)
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty