Sportronic prevodovka: typické vlastnosti a technické charakteristiky

Sportronic prevodovka: typické vlastnosti a technické charakteristiky

Sportronic je výraz s viacerými významami. Odkazuje na prevodovky vozidiel značiek Alfa Romeo a Mitsubishi. V autách Alfa Romeo je Sportronic automatická prevodovka s režimom manuálneho radenia a používa sa od konca 90. rokov 20 storočia. Kombinuje výhody manuálnej a automatickej prevodovky a je typická úsporou paliva a výbornou dynamikou, zaručuje pohodlnú jazdu, umožňuje vodičovi vykonávať komplexné manévre a zlepšuje terénne vlastnosti auta v náročných podmienkach. Okrem toho je táto prevodovka schopná prispôsobiť sa vášmu štýlu jazdy.

Pre autá Mitsubishi znamená Sportronic manuálny režim radenia v kontinuálne variabilných prevodovkách s plynulým prevodom, vďaka čomu môže mať vodič manuálnu kontrolu nad prevodovkou, aby lepšie využil krútiaci moment motora s maximálnou účinnosťou.

Princíp funkčnosti prevodovky Sportronic

Prevodovka Alfa Romeo Sportronic je založená na klasickej automatickej prevodovke s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu a súborom planétových prevodoviek. Manuálne radenia sa vykonáva nepriamo cez elektronickú riadiacu jednotku so špeciálnym firmvérom. Informácie o zaradenej rýchlosti vodičom sa prenášajú ako elektrický signál z rôznych senzorov do riadiacej jednotky, a následne elektronická riadiaca jednotka pošle signál do aktivačných prvkov, ktoré zapoja potrebný prevodový stupeň. Pre výber rýchlosti v manuálnom režime musí vodič používať radiacu páku.

Na autách Mitsubishi sa manuálne radenie môže vykonávať radiacou pákou alebo páčkovým radením.

Obľúbené prevodovky Sportronic

Kód prevodovky Výrobca Počet rýchlostí Typ prevodovky Max krútiaci moment, Nm Max objem motora, l Typ pohonu Začiatok výroby Modely áut vybavené týmto typom prevodovky
4HP20 ZF 4 Automatická, s konvertorom krútiaceho momentu 330 3.5 Predný pohon 1995 Alfa Romeo 166
AW55-50SN Aisin 5 Automatická, s konvertorom krútiaceho momentu 330 3.5 Predný pohon 2000 Alfa Romeo 166
F1CJA/W1CJA (JF011 E) Jatco Kontinuálne variabilná prevodovka 250 2.5 Predný pohon, 4WD 2005 Mitsubishi ASX GA; Mitsubishi Outlander GF; Mitsubishi Lancer CY; Mitsubishi Outlander CW

Bežné zlyhania prevodoviek Sportronic

ZlyhaniaPrevodovky
Kanáliky tela ventilu sa upchajú vplyvom opotrebenia trecích dosiek zostavy spojky.AW55-50SN
Mechanické zostavy sa opotrebujú rýchlo vplyvom nedostatku oleja.AW55-50SN
Telo hydraulického ventilu a vložky planétových prevodoviek sa časom opotrebujú.AW55-50SN
Vplyvom opotrebenia trecej dosky konvertora krútiaceho momentu začne hriadeľ vibrovať a objavia sa úniky.ZF 4HP20 
Diely čerpadla prevodovky, ako napríklad vložka, ložiská statora a hnacie koliesko, sa poškodia.ZF 4HP20 
Solenoidy a snímač polohy zaradenej rýchlosti zlyhajú.ZF 4HP20 
Ložiská vstupného a výstupného ventilu sa opotrebujú predčasne.F1CJA/W1CJA (JF011E) 
Klinový remeň kontinuálne variabilnej prevodovky sa natiahne.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Prietokový riadiaci ventil čerpadla prevodovky sa upchá vplyvom nedodržania intervalov výmeny kvapaliny, čo je spojené s trhaním.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Krokový motor sa často kazí.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty