Čo je to TFSI? Vlastnosti výkonu motora

Čo je to TFSI? Vlastnosti výkonu motora

TFSI (Turbo fuel stratified injection) je obchodný názov, ktorý patrí spoločnosti Volkswagen Group. Používa sa na označenie preplňovaných motorov s priamym vstrekovaním paliva, inštalovaným na autách Audi od roku 2004. Tento názov sa tiež používa pri niektorých verziách 2-litrových motorov používaných v autách SEAT, Škoda, a ‎Volkswagen.

Vlastnosti motorov TFSI

Väčšina motorov TFSI má 4-valcové pohonné jednotky s 8 alebo 16 ventilmi. Verzie so 6 valcami a 24 ventilmi sú omnoho ojedinelejšie. Blok motora je obvykle vyrobený z hliníka, no môže byť vyrobený aj z liateho železa. Motory sú vybavené turbodúchadlom, častokrát s variabilnou geometriou. Verzie s dvomi turbodúchadlami sú tiež obľúbené. Systém časovania ventilov je obvykle poháňaný reťazou alebo remeňom. Existujú však aj kombinované verzie mechanizmu časovania, ktoré používajú reťaz a remeň súčasne.

Obľúbené motory TFSI

Séria Objem motora, l Kód verzie Počet a usporiadanie valcov Počet ventilov Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N⋅m Začiatok výroby Modely áut vybavené týmto druhom motora
EA113 2.0 AXX inline-four 16 200 280 2004 Audi A3 8P; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6
EA111 1.2 CBZB inline-four 8 105 175 2009 Audi A3 8P
1.4 CAXA inline-four 16 122 200 2006 Audi A1 8X
EA211 1.2 CJZA inline-four 16 105 175 2012 Audi A3 8V
1.4 CXSA inline-four 16 122 200 2013 Audi A3 8V
1.4 CZEA inline-four 16 150 250 2014 Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi A1 8X; Audi Q3 8U
1.5 DADA inline-four 16 150 250 2017 Audi A1 GB; Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi Q3 F3
EA839 3.0 CWGD V6 24 354 500 2016 Audi S4 B9; Audi S5 F5; Audi SQ5 FY
3.0 CZSE V6 24 340 500 2017 Audi A8 D5; Audi Q8 F1
EA888 1.8 CABA inline-four 16 120 230 2008 Audi A4 B8
  CCTA inline-four 16 200 280 2008 Audi A3 8P; Audi TT 8J; Audi Q3 8U
  CDAA inline-four 16 160 250 2008 Audi A3 8P; Audi A TT 8J
  CDNB inline-four 16 180 320 2008 Audi A4 B8; Audi A6 C7; Audi A5 8T; Audi Q5 8R
2.0 CYRB inline-four 16 250 370 2015 Audi A5 F5; Audi A4 B9; Audi Q7 4M; Audi A4 allroad B9

Bežné zlyhania motorov TFSI

ZlyhaniaMotory
Na sacích ventiloch a čepeliach turbíny sa rýchlo tvoria uhlíkové usadeniny.AXX; CAXA; CJZA; CDAA; CCTA; CDNB; CABA
Zapaľovacie cievky majú krátku životnosť.AXX; CDNB; CDAA; CABA
Vačkové fázovanie sa poškodí pomerne skoro.AXX
Rozvodová reťaz alebo remeň sa opotrebuje relatívne rýchlo.AXX; CBZB; CAXA; CYRB; CCTA; CDAA; CDNB; CABA
Motor nadmerne vibruje pri voľnobehu.CBZB
Elektrický aktivačný prvok zodpovedný za zmenu uhla čepelí turbíny sa často kazí.CAXA; CJZA; CXSA; CZEA; CBZB
Piesty môžu prasknúť vplyvom používania nekvalitného paliva.CAXA
Spotreba oleja sa výrazne zvyšuje vplyvom zalepenia piestnych krúžkov alebo upchatia systému ventilácie kľukovej skrine.CXSA; CZEA; CDAA; CDNB; CYRB; CCTA
Vačkové hriadele sa opotrebovávajú nerovnomerne.CZEA
Vysokotlakové palivové čerpadlo často stráca svoju tesnosť.CDAA
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty