
S-matic je funkcia manuálneho radenia pre automatické prevodovky inštalované v autách značky Honda. Debutovala v roku 1999, keď bola vytvorená druhá generácia modelu Honda Odyssey. V prípade potreby umožňuje S-Matic ovládať prevodovku manuálne, čo môže zlepšiť dynamiku auta a jeho ovládateľnosť, a podporiť spoľahlivejší štart na klzkom povrchu.
Princíp funkčnosti systému S-matic
Prevodovka S-matic bola vytvorená v spolupráci s Honda Motor Co., Ltd. Namiesto súboru planétových prevodoviek, ktorý je typický pre väčšinu hydraulických automatických prevodoviek, má táto prevodovka dva hriadele s prevodovými stupňami. Každý hriadeľ zapája samostatnú jednotku hydraulickej spojky. Pre aktiváciu manuálneho režimu vodič presunie radiacu páku do príslušného otvoru a potom ju posunie do polôh “+” alebo “-” pre radenie nahor alebo nadol.
Technické informácie o S-matic
Kód prevodovky | Kódy verzií | Počet rýchlostí | Aplikovaná na modeloch |
H5 | BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA | 5 | Honda Avancier; Honda Odyssey |
Bežné zlyhania prevodoviek S-matic
- Vonkajší závitový jemný filter sa predčasne upchá.
- Jednosmerná spojka sa poškodí, ak prevodovka pracuje pod silnou záťažou.
- Zadný bubon spojky sa zničí.
- Zadné ložiská sa často zničia.
- Poškodený kryt prietokového riadiaceho ventilu spôsobuje zníženie tlaku v systéme, čo vedie k zlyhaniu prevodovky.
Komentovať