S-matic: vlastnosti, výhody a nevýhody

S-matic: vlastnosti, výhody a nevýhody

S-matic je funkcia manuálneho radenia pre automatické prevodovky inštalované v autách značky Honda. Debutovala v roku 1999, keď bola vytvorená druhá generácia modelu Honda Odyssey. V prípade potreby umožňuje S-Matic ovládať prevodovku manuálne, čo môže zlepšiť dynamiku auta a jeho ovládateľnosť, a podporiť spoľahlivejší štart na klzkom povrchu.

Princíp funkčnosti systému S-matic

Prevodovka S-matic bola vytvorená v spolupráci s Honda Motor Co., Ltd. Namiesto súboru planétových prevodoviek, ktorý je typický pre väčšinu hydraulických automatických prevodoviek, má táto prevodovka dva hriadele s prevodovými stupňami. Každý hriadeľ zapája samostatnú jednotku hydraulickej spojky. Pre aktiváciu manuálneho režimu vodič presunie radiacu páku do príslušného otvoru a potom ju posunie do polôh “+” alebo “-” pre radenie nahor alebo nadol.

Technické informácie o S-matic 

Kód prevodovky Kódy verzií Počet rýchlostí Aplikovaná na modeloch
H5 BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA 5 Honda Avancier; Honda Odyssey

Bežné zlyhania prevodoviek S-matic

  • Vonkajší závitový jemný filter sa predčasne upchá.
  • Jednosmerná spojka sa poškodí, ak prevodovka pracuje pod silnou záťažou.
  • Zadný bubon spojky sa zničí.
  • Zadné ložiská sa často zničia.
  • Poškodený kryt prietokového riadiaceho ventilu spôsobuje zníženie tlaku v systéme, čo vedie k zlyhaniu prevodovky.
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty