i-CTDi a i-DTEC sú názvy dieselových preplňovaných motorov so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail. Používajú sa v autách Honda od roku 2002. Tieto motory sú vlastným vynálezom spoločnosti Honda Motor Company a sú známe svojou spoľahlivosťou a jednoduchou údržbou, a tiež pomáhajú šetriť palivo.
Vlastnosti motorov i-CTDi, i-DTEC
Motory i-CTDi a i-DTEC majú 4 valce a 16 ventilov. Blok motora je vyrobený z hliníka a obloženie valcov je z liateho železa. Redukuje sa tým hmotnosť motora a umožňuje sa tým jeho rýchlejšie zahriatie. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz. Všetky verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou.
Obľúbené motory i-CTDi, i-DTEC
Názov verzie | Kód | Kapacita, L | Max. výkon, hp | Max. krútiaci moment, N·m | Začiatok výroby | Honda modely vybavené týmto druhom motora |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Bežné zlyhania motorov i-CTDi, i-DTEC
Zlyhania | Motory |
Náročné štartovanie motora v chladnom počasí. | N22A; N22B |
Reťaz časovania ventilov je náchylná na natiahnutie aj pri nízkom počte najazdených km. | N22A |
Turbodúchadlo sa často poškodzuje. | N22A |
Výfukový zvod často praská. | N22A |
EGR ventil sa rýchlo upchá a jeho sacia rúrka praská. | N22A; N22B |
Tlmiaca kladka kľukového hriadeľa sa môže predčasne poškodiť. | N22A |
Piezoelektrické vstrekovače často zlyhávajú. | N22B; N16A |
Nízkotlakové palivové čerpadlo sa poškodí, ak sa včas nevymení palivový filter. | N22B |
Dieselový filter pevných častíc sa predčasne upchá. | N16A |
Komentovať