i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC sú názvy dieselových preplňovaných motorov so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail. Používajú sa v autách Honda od roku 2002. Tieto motory sú vlastným vynálezom spoločnosti Honda Motor Company a sú známe svojou spoľahlivosťou a jednoduchou údržbou, a tiež pomáhajú šetriť palivo.

Vlastnosti motorov i-CTDi, i-DTEC

Motory i-CTDi a i-DTEC majú 4 valce a 16 ventilov. Blok motora je vyrobený z hliníka a obloženie valcov je z liateho železa. Redukuje sa tým hmotnosť motora a umožňuje sa tým jeho rýchlejšie zahriatie. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz. Všetky verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou.

Obľúbené motory i-CTDi, i-DTEC

Názov verzie Kód Kapacita, L Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N·m Začiatok výroby Honda modely vybavené týmto druhom motora
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Bežné zlyhania motorov i-CTDi, i-DTEC

ZlyhaniaMotory
Náročné štartovanie motora v chladnom počasí.N22A; N22B
Reťaz časovania ventilov je náchylná na natiahnutie aj pri nízkom počte najazdených km.N22A
Turbodúchadlo sa často poškodzuje.N22A
Výfukový zvod často praská.N22A
EGR ventil sa rýchlo upchá a jeho sacia rúrka praská.N22A; N22B
Tlmiaca kladka kľukového hriadeľa sa môže predčasne poškodiť.N22A
Piezoelektrické vstrekovače často zlyhávajú.N22B; N16A
Nízkotlakové palivové čerpadlo sa poškodí, ak sa včas nevymení palivový filter.N22B
Dieselový filter pevných častíc sa predčasne upchá.N16A