i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC sú názvy dieselových preplňovaných motorov so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail. Používajú sa v autách Honda od roku 2002. Tieto motory sú vlastným vynálezom spoločnosti Honda Motor Company a sú známe svojou spoľahlivosťou a jednoduchou údržbou, a tiež pomáhajú šetriť palivo.

Vlastnosti motorov i-CTDi, i-DTEC

Motory i-CTDi a i-DTEC majú 4 valce a 16 ventilov. Blok motora je vyrobený z hliníka a obloženie valcov je z liateho železa. Redukuje sa tým hmotnosť motora a umožňuje sa tým jeho rýchlejšie zahriatie. Hlava valcov je z hliníka. Mechanizmus časovania ventilov používa reťaz. Všetky verzie sú vybavené turbodúchadlom s variabilnou geometriou.

Obľúbené motory i-CTDi, i-DTEC

Názov verzie Kód Kapacita, L Max. výkon, hp Max. krútiaci moment, N·m Začiatok výroby Honda modely vybavené týmto druhom motora
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Bežné zlyhania motorov i-CTDi, i-DTEC

ZlyhaniaMotory
Náročné štartovanie motora v chladnom počasí.N22A; N22B
Reťaz časovania ventilov je náchylná na natiahnutie aj pri nízkom počte najazdených km.N22A
Turbodúchadlo sa často poškodzuje.N22A
Výfukový zvod často praská.N22A
EGR ventil sa rýchlo upchá a jeho sacia rúrka praská.N22A; N22B
Tlmiaca kladka kľukového hriadeľa sa môže predčasne poškodiť.N22A
Piezoelektrické vstrekovače často zlyhávajú.N22B; N16A
Nízkotlakové palivové čerpadlo sa poškodí, ak sa včas nevymení palivový filter.N22B
Dieselový filter pevných častíc sa predčasne upchá.N16A
Váš profil je váš osobný asistent.

Sleduje výdavky na auto, zapisuje do servisnej knihy a plánov výmeny, a ukladá obľúbené materiály, poznámky a dokumenty