Driver Shift Control: vlastnosti, výhody a nevýhody

Driver Shift Control: vlastnosti, výhody a nevýhody

Driver Shift Control (DSC) je funkcia manuálneho radenia rýchlostí v automatických prevodovkách áut Pontiac, Chevrolet, Cadillac, a Buick. Umožňuje maximálnu hladkosť jazdy a pomáha šetriť palivo. Tento systém umožňuje brzdenie motorom a vylepšuje dynamiku vozidla a jeho ovládateľnosť.

Ako tento systém funguje

Funkciu Driver Shift Control (DSC) nájdeme na klasických automatických prevodovkách s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, súborom planétových prevodoviek a elektronickým riadením. Manuálne radenie je možné vďaka špeciálnemu firmvéru. Vodič môže radiť rýchlosti použitím radiacej páky. Ak chce prepnúť do manuálneho režimu, potrebné je posunúť radiacu páku z polohy „D“ do pravej strany (v autách s riadením vľavo) alebo doľava (v autách s riadením vpravo) a potom ju pohnúť do polôh “+” alebo “-” pre radenie nahor alebo nadol.

Obľúbené prevodovky s funkciou Driver Shift Control (DSC)

Kód prevodovkyVýrobcaPočet rýchlostíMax krútiaci moment motora, N·mMax objem motora, LPohonZačiatok výrobyAplikovanie na modeloch
4T65EGM43803.8Predný pohon, Pohon všetkých kolies1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2Zadný pohon2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6Zadný pohon, Pohon všetkých kolies2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6Zadný pohon, Pohon všetkých kolies1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2Zadný pohon, Pohon všetkých kolies2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2Zadný pohon, Pohon všetkých kolies2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Bežné zlyhania prevodoviek s funkciou Driver Shift Control (DSC)

ZlyhaniaPrevodovky
Trecie dosky konvertora krútiaceho momentu majú krátku životnosť.4L65E
Kanáliky a solenoidy tela hydraulického ventilu sa upchajú vplyvom kontaminovaného oleja.4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Zostava spojky sa predčasne opotrebuje.4L65E; 4Т65Е
Brzdový pás prevodovky sa natiahne vplyvom častej jazdy vo vysokej rýchlosti.4L65E
Oddeľovacia doska tela hydraulického ventilu sa časom opotrebuje.4L65E
Čerpadlo prevodovky sa často poškodzuje. Je náchylné na zablokovanie pri vysokých otáčkach motora.5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
Ložiská sú náchylné na poškodenie.4Т65Е
Vyformované gumové piesty sa roztopia vplyvom prehrievania.5L40E
Zostava spojky sa rýchlo spáli v prípade nedostatočného tlaku oleja.5L50E
Náboj a silentbloky hydraulického konvertora krútiaceho momentu sa rýchlo poškodia.6L80
Čerpadlo prevodovky stratí tesnosť vplyvom skĺznutia tesniacich krúžkov.6L80