Driver Shift Control (DSC) je funkcia manuálneho radenia rýchlostí v automatických prevodovkách áut Pontiac, Chevrolet, Cadillac, a Buick. Umožňuje maximálnu hladkosť jazdy a pomáha šetriť palivo. Tento systém umožňuje brzdenie motorom a vylepšuje dynamiku vozidla a jeho ovládateľnosť.
Ako tento systém funguje
Funkciu Driver Shift Control (DSC) nájdeme na klasických automatických prevodovkách s hydraulickým konvertorom krútiaceho momentu, súborom planétových prevodoviek a elektronickým riadením. Manuálne radenie je možné vďaka špeciálnemu firmvéru. Vodič môže radiť rýchlosti použitím radiacej páky. Ak chce prepnúť do manuálneho režimu, potrebné je posunúť radiacu páku z polohy „D“ do pravej strany (v autách s riadením vľavo) alebo doľava (v autách s riadením vpravo) a potom ju pohnúť do polôh “+” alebo “-” pre radenie nahor alebo nadol.
Obľúbené prevodovky s funkciou Driver Shift Control (DSC)
Kód prevodovky | Výrobca | Počet rýchlostí | Max krútiaci moment motora, N·m | Max objem motora, L | Pohon | Začiatok výroby | Aplikovanie na modeloch |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | Predný pohon, Pohon všetkých kolies | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6.2 | Zadný pohon | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | Zadný pohon, Pohon všetkých kolies | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | Zadný pohon, Pohon všetkých kolies | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | Zadný pohon, Pohon všetkých kolies | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | Zadný pohon, Pohon všetkých kolies | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Bežné zlyhania prevodoviek s funkciou Driver Shift Control (DSC)
Zlyhania | Prevodovky |
Trecie dosky konvertora krútiaceho momentu majú krátku životnosť. | 4L65E |
Kanáliky a solenoidy tela hydraulického ventilu sa upchajú vplyvom kontaminovaného oleja. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Zostava spojky sa predčasne opotrebuje. | 4L65E; 4Т65Е |
Brzdový pás prevodovky sa natiahne vplyvom častej jazdy vo vysokej rýchlosti. | 4L65E |
Oddeľovacia doska tela hydraulického ventilu sa časom opotrebuje. | 4L65E |
Čerpadlo prevodovky sa často poškodzuje. Je náchylné na zablokovanie pri vysokých otáčkach motora. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Ložiská sú náchylné na poškodenie. | 4Т65Е |
Vyformované gumové piesty sa roztopia vplyvom prehrievania. | 5L40E |
Zostava spojky sa rýchlo spáli v prípade nedostatočného tlaku oleja. | 5L50E |
Náboj a silentbloky hydraulického konvertora krútiaceho momentu sa rýchlo poškodia. | 6L80 |
Čerpadlo prevodovky stratí tesnosť vplyvom skĺznutia tesniacich krúžkov. | 6L80 |
Komentovať