Chybový kód P0108 – podrobný návod pre diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nenašli sa žiadne zhody
- Nenašli sa žiadne zhody
P0108: význam, príčiny, opravy
DTC P0108 indikuje príliš vysoké napätie v okruhu snímača absolútneho tlaku nasávacieho potrubia (MAP) nachádzajúceho sa v nasávacom potrubí.
Čo spôsobuje objavenie chyby P0108?- Vypálenie vodiča alebo elektrického konektora v snímači alebo spontánna deaktivácia kvôli vibráciám.
- Nesprávny pomer vzduchu a paliva.
- Zlyhanie katalyzátora.
- Skrat v palubnej sieti vozidla.
- Únik z hadíc nasávacieho systému.
- Poškodený snímač polohy škrtiacej klapky.
- Nesprávne časovanie zapaľovania.
- Zlyhanie merača prúdenia vzduchu.
- Na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“.
- Nestabilný chod na voľnobeh; spontánne zhasnutie motora.
- Zhoršená dynamika vozidla.
- Zvýšená spotreba paliva.
- Náročné štartovanie motora.
- Vynechávanie valcov motora.
- Zápach paliva vo výfukových plynoch.
Najskôr zapojte skener OBD2 do špeciálneho portu vo vozidle a prečítajte chybové kódy. Potom vyčistite pracovnú časť MAP snímača použitím špeciálnej látky a uistite sa pomocou multimetra, že vedenie je bez poškodenia. Zmerajte napätie v elektrickom okruhu a porovnajte získanú hodnotu s hodnotou, ktorá je špecifikovaná v návode na opravu a údržbu auta.
Následne sa uistite, že v hadiciach nie sú žiadne úniky, a to použitím dymostroja. Podľa potreby nainštalujte nové súčiastky. Ak to problém nevyrieši, potrebné asi bude nainštalovať nový MAP snímač.
Čo znamená kód P0108?
Indikuje, že elektronická riadiaca jednotka detegovala nadmerné napätie v okruhu MAP snímača. Výsledkom je zhoršenie kvality zmesi paliva a vzduchu a možné poškodenie motora.
Ako ho vymažem?
Niekedy stačí odpojiť a znova zapojiť snímač pre resetovanie chybového kódu. Ak to nepomôže, odpojte negatívnu svorku od autobatérie na 15 minút, aby sa reštartoval palubný počítač. Pamäť môžete vymazať aj použitím skenera OBD2. Ak sa objaví znovu, vykonajte podrobnú diagnostiku pre určenie hlavnej príčiny problému a jeho eliminovanie.
Koľko stojí jeho oprava?
Mechanik vám presnú cenu opravy povie po dôkladnej diagnostike.
Môžem jazdiť autom, ak sa objaví táto chyba?
Áno, môžete. Pokračovanie v jazde autom však môže poškodiť motor a ďalšie komponenty. Preto sa odporúča čo najskôr zaviezť vaše auto do autoservisu.