Chybový kód P0234 – podrobný návod pre diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nenašli sa žiadne zhody
- Nenašli sa žiadne zhody
P0234: význam, príčiny, opravy
DTC P0234 indikuje preplnenie turbodúchadla. Objaví sa, keď príslušný snímač deteguje príliš vysoký tlak po dobu viac ako 5 sekúnd.
Čo spôsobuje objavenie kódu P0234?- Poškodená alebo zablokovaná výpustná klapka.
- Poškodené elektrické vedenie snímača.
- Deformované alebo upchaté podtlakové hadice.
- Opotrebované alebo vychýlené tesnenia v systéme turbodúchadla.
- Na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“.
- Prehrievanie motora.
- Zlyhania prevodovej skrine.
- Znížený výkon motora.
- Klepanie vo valcoch.
- Vynechávanie valcov motora.
Najskôr resetujte kód použitím skenera OBD2 a urobte si testovaciu jazdu. Potom znovu preskenujte a analyzujte kódy, ktoré sa objavia.
Následne skontrolujte, či hadice turbodúchadla nemajú praskliny alebo deformácie. Podľa potreby ich vymeňte a utiahnite svorky. Vodiče a konektor snímača tlaku preplňovania, a tiež samotné zariadenie, je potrebné skontrolovať zmeraním napätia pomocou multimetra. Porovnajte získané hodnoty s hodnotami od výrobcu auta. Vymeňte poškodené prvky, potom vymažte chybové kódy a urobte si testovaciu jazdu.
Ak sa objavia znova, skontrolujte a opravte výpustnú klapku a ďalšie prvky samotného turbodúchadla.
Čo znamená kód P0234?
Indikuje preplnenie turbodúchadla.
Ako ho vymažem?
Ak je falošne pozitívny, zmizne, keď sa na 15 minút odpojí negatívna svorka od autobatérie. Ak sa objaví znova, potrebné bude opraviť hlavnú príčinu problému a následne vymazať chybu z pamäte použitím skenera OBD2.
Môžem jazdiť autom s touto chybou?
Neodporúča sa to. Ak detegujete toto poškodenie, musíte auto zastaviť a ísť do autoservisu. Ak to tak neurobíte, riskujete poškodenie bloku motora, čo bude viesť k poškodeniu celej pohonnej jednotky.
Koľko stojí odstránenie tejto chyby?
Všetko závisí od množstva práce a počtu prvkov potrebných na výmenu. Odborníci v autoservise vám povedia finálnu cenu po vykonaní dôkladnej diagnostiky.