Chybový kód P0113 – podrobný návod pre diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nenašli sa žiadne zhody
- Nenašli sa žiadne zhody
P0113: význam, príčiny, opravy
Chybový kód P0113 indikuje možné zlyhanie snímača teploty nasávaného vzduchu. To sa určuje elektronickou riadiacou jednotkou motora, ak výstupné napätie tohto komponentu prekročí akceptovateľnú hodnotu.
Čo spôsobuje chybu P0113?Poškodenie snímača a jeho komponentov:
- Zlomenie vodiča. Je spôsobené mechanickým nárazom.
- Oxidácia kontaktov konektora. Vznikne vplyvom vlhkosti a špiny, najmä, ak kábel nie je bezpečne upevnený.
- Zašpinenie snímacieho prvku cudzou hmotou v nasávanom vzduchu alebo olejové usadeniny spôsobené zlyhaním systému ventilácie kľukovej skrine.
- Na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“.
- Motor sa prepne do núdzového režimu.
- Náročné štartovanie motora a nestabilné otáčky motora pri voľnobehu.
- Zvýšená spotreba paliva.
- Znížený výkon motora.
- Biely dym vychádzajúci z výfukového potrubia.
- Spontánne odpojenie zadnej nápravy vo vozidle s pohonom všetkých kolies.
V niektorých prípadoch je možné opraviť snímač týmito spôsobmi:
- Odstránenie usadenín zo snímacieho prvku. Môže sa to urobiť jemnou textilnou látkou a špeciálnym čistiacim prípravkom.
- Obnova vodivosti kontaktu. K tomu bude potrebné odstrániť všetku špinu a na súčiastku naniesť špeciálne mazivo.
Potrebné bude inštalovať novú súčiastku, ak starú nie je možné opraviť alebo ak oprava nepriniesla požadované výsledky. Ak je termistor integrovaný v merači prúdenia vzduchu, túto súčiastku bude tiež potrebné vymeniť.
Po oprave komponentu je potrebné vymazať chybu z pamäte elektronickej riadiacej jednotky použitím diagnostického skenera.
Čo znamená tento kód?
Indikuje nesprávnu funkčnosť snímača teploty nasávaného vzduchu.
Môže kód P0113 zmiznúť?
Ak sa objavil vplyvom náhodného zlyhania elektronických súčiastok, indikátor “Kontrola motora” zmizne po 4 po sebe nasledujúcich úspešných cykloch zapaľovania a chyba bude vymazaná z pamäte elektronickej riadiacej jednotky po 40 cykloch.
Ako ho vymažem?
Najskôr je potrebné odstrániť zlyhanie a resetovať kód pomocou diagnostického skenera alebo odpojením negatívnej svorky autobatérie.
Môžem jazdiť mojim autom, keď je tento kód aktívny?
Nie. Keď súčiastka zlyhá, aktivuje sa núdzový režim. Existuje tu zvýšené riziko prehrievania a klepania vo valcoch.
Koľko stojí oprava problému?
Závisí to od značky a modelu vášho vozidla, a tiež od ceny súčiastky.