Chybový kód P0011 – podrobný návod pre diagnostiku a opravu
P0011
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nenašli sa žiadne zhody
- Nenašli sa žiadne zhody
Vyhľadaj svoj chybový kód
P0011: význam, príčiny, opravy
Význam chybového kódu P0011
DTC P0011 indikuje predsunutú polohu ústia 1 vstupného vačkového hriadeľa. Obvykle sa objaví po 20 minútach jazdy, keď motor beží na stredne vysokých otáčkach. Tiež sa zobrazí, ak elektronická riadiaca jednotka deteguje nesúlad medzi aktuálnym a vypočítaným časom zapaľovania viac ako 10 krát za sebou.
Aké sú príčiny vzniku chybového kódu P0011?- Zablokované kanáliky fázovača vačkového hriadeľa. Je to spôsobené neskorou výmenou motorového oleja a olejového filtra, nedostatočnou hladinou oleja, alebo použitím oleja s nesprávnou viskozitou. Vplyvom narušeného prúdenia pracovnej kvapaliny rotor zostane stacionárny voči puzdru.
- Poškodené alebo zodreté zuby ozubenia vačkového hriadeľa. Je to spôsobené normálnym opotrebením a pretrhnutím. Tiež sa to môže stať, keď je rozvodová reťaz alebo remeň nesprávne napnutý, alebo ak sú vychýlené remenice a napínače.
- Otvorený elektrický okruh ventilu fázovača. Obvykle je to spôsobené mechanickým alebo tepelným poškodením na izolačnom obale káblov. Vibrácie alebo uvoľnené upevnenie môžu tiež spôsobiť vystavenie elektrických kontaktov v konektore vlhkosti a zrýchlenej oxidácii.
- Zablokovaný fázovač. Stane sa to, keď sa poškodí olejové tesnenie a voda sa dostane do mechanizmu, čím sa naruší pohyblivosť cievky.
- Opotrebenie súčiastok fázovača, ktoré sú zodpovedné za rotáciu. Lopatky sú často plastové, a preto sú veľmi náchylné na odretie. Tento proces sa môže urýchliť, ak nie je včas vykonaná údržba systému mazania motora.
- Zníženie účinnosti paliva.
- Zníženie výkonu motora, náročné štartovanie motora, a spontánne zhasnutie motora.
- Nestabilná prevádzka motora pri voľnobehu a nestabilné otáčky motora pri vysokej záťaži.
- Zrýchlená tvorba uhlíkových usadenín na zapaľovacích sviečkach.
- Praskavý zvuk z motora.
- Skenovanie s diagnostickým vybavením. Umožňuje to identifikovať poškodenia a ďalšie možné zlyhania.
- Zhodnotenie stavu a hladiny motorového oleja. Podľa potreby doplňte olej alebo ho celý vymeňte.
- Kontrola napnutia rozvodového remeňa alebo reťaze.
- Zhodnotenie stavu konektorov a vodičov. Všetky poškodené vodiče je potrebné vymeniť. Zoxidované kontakty je možné vyčistiť a ošetriť špeciálnym sprejom.
- Zhodnotenie výkonu ventilov solenoidov a snímačov polohy vačkového hriadeľa. Vykonáva sa to pomocou multimetra.
Často kladené otázky (FAQ):
Čo znamená kód P0011?
Indikuje nesprávnu polohu vačkového hriadeľa. Používa sa na signalizáciu nesprávnej prevádzky mechanizmu nastavenia časovania ventilov.
Čo spôsobuje toto zlyhanie?
Najčastejšou príčinou je napríklad upchatie olejových kanálikov fázovača, opotrebenie jeho rotačného ozubeného kolesa, deformácia zubov hnacieho ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, a problémy s prenosom signálu.
Ako sa zbavím tohto kódu?
Zistite príčinu problému, opravte ju a vykonajte jemný reset použitím skenera OBD2.